Mr. P., het “gezicht” van chipsmerk Pringles, krijgt na twintig jaar een nieuw uiterlijk. Ook de verpakkingslijn van het snackmerk heeft een restyling ondergaan.
Mr. P. heeft wenkbrauwen gekregen en een nieuwe, rode vlinderdas om de naam Pringles te integreren, informeert Kellogg’s Benelux. De snor is niet langer bruin, maar zwart en het mannetje heeft geen haar meer. De nieuwe uitstraling van Mr. P. is door een verfijnder en moderner design expressiever geworden, vindt de fabrikant. De personage is op de verpakkingen te zien in een reeks diverse gelaatsuitdrukkingen.
Nieuwe Pringles-verpakking
Ook de karakteristieke bus van het merk is voor het eerst in tien jaar aangepast. De koker is slanker geworden en voorzien van heldere kleuren met een nieuw logo. Het vernieuwde ontwerp legt de focus op de verschillende smaken en het eigentijdse uiterlijk van Mr. P., verklaart Jones Knowles Ritchie. Dit Engelse designbureau heeft de rebranding voor haar rekening genomen.
Zelfde smaak en textuur
Camille-Coralie Bouton, Kellogg’s Marketing Manager Benelux, licht toe: ‘Pringles blijven nog steeds dezelfde zoute snacks. Het nieuwe kleurrijke en knallende design van Mr. P. en onze bussen geeft onze mascotte een dynamische stijl en weerspiegelt het plezier van ons merk.’