Verpakkingen |
VerpakkingsManagement |
juni 08, 2022
De Procter & Gamble-merken Head & Shoulders, Pantene, Herbal Essences en Aussie breiden hun assortiment uit met shampoo- en conditioner bars (zeepblokken). Het volume van één bar staat volgens het bedrijf gelijk aan twee 250 ml flessen vloeibare zeep. Ze worden verpakt in doosjes van recyclebaar FSC-papier.
P&G Beauty onthulde de nieuwe producten op Reuters' Responsible Business Summit. Artur Litarowicz, hoofd van P&G Beauty Europe zei: ‘Deze innovaties bieden niet alleen een heerlijke ervaring dankzij hun unieke formules en vormen, maar hun papieren verpakkingen, helpen ons verder bij de missie om minder plastic in te zetten. In Europa wil 65% van de consumenten het plastic dat ze gebruiken in alledaagse producten verminderen en het is van cruciaal belang om aan die wens te voldoen.’ Hij voegde eraan toe dat P&G niet volledig overgaat op bar-producten aangezien consumenten ‘er nog niet klaar voor zijn om volledig over te stappen’, maar hij hoopt dat deze stap het zal versnellen.
Post-consumer recycled plastic
Litarowicz melde ook dat het bedrijf het gebruik van nieuw plastic eind 2021 heeft gehalveerd en dat meer dan 50% van haar flessen gemaakt is van 100% post-consumer recycled plastic (PCR). Gian DeBelder, technisch directeur voor R&D-verpakkingen bij P&G, waarschuwde dat er meer moet worden gedaan aan het inzamelen van materialen. Volgens hem is er momenteel niet genoeg PCR-plastic op de markt verkrijgbaar.