Nieuwsronde: packaging design buitenland | ‘Her’ chocoladereep

De redactie van VerpakkingsManagement scant wekelijks buitenlandse verpakkingssites op noviteiten en ontwikkelingen. Deze week vielen ons onderstaande design berichten op uit World Brand Design, PrintMag, Packaging of the World, The Die Line en DesignWeek.

Britse thee met karakter

British Blends is een van Tetley's best verkopende producten in de VS. Design Happy werd gevraagd om het assortiment Premium Black-theeën op te frissen en moderniseren en karakter te brengen in wat momenteel een vrij clichématige, traditionele categorie is.
In plaats van stereotiepe beelden te plaatsen, wilde het designbureau de excentriciteiten van het typische Britse gedrag omarmen. Elke thee heeft zijn eigen unieke kwaliteit die weerspiegeld wordt door de individuele karakters die het profiel van de thee bepaalden. Het creëren van een gedurfd, onderscheidend assortiment onderscheidt zich binnen de categorie en dat zorgt voor een sterk verhaal, zowel op als buiten de verpakking.

Bron: WorldBrandDesign


British Blends is een van Tetley's best verkopende producten in de VS. Design Happy werd gevraagd om het assortiment Premium Black-theeën op te frissen en moderniseren

Supertandpasta

Superfoods zijn behalve in salades en smoothies steeds vaker te vinden bij huidverzorging en cosmeticaproducten. De categorie tandpasta stagneert echter qua introducties van superfoods. Slechts een paar merken zijn dapper genoeg om iets aan te bieden en niet met dezelfde saaie smaken te komen.
Designbureau Etiquette uit Litouwen ontwierp daarom voor Ecodenta een ​​in het oog springend ontwerp voor een afwijkende tandpasta in een beperkte oplage. Spinazie is het essentiële ingrediënt van deze tandpasta, daarom is er gekozen voor grote tekeningen van vers uitziende spinaziebladeren. De illustratie beslaat bijna de hele verpakking en domineert in het ontwerp.
Bron: Packaging of the World


Designbureau Etiquette uit Litouwen ontwierp voor Ecodenta een afwijkende tandpasta verpakking

Horloge in een lunchbox

Welsbro is een horlogemerk uit New York dat in 1926 is opgericht en helaas in de jaren 70 failliet ging. Rich Reichbach en Katie Willis brachten het in 2021 weer tot leven. Elk Welsbro-horloge en -band is geïnspireerd op een verhaal van Welsbro-eigenaren terwijl ze in NYC woonden. Het horloge komt in een soort lunchbox met speelse namen met voedselthema's, zoals Mustard Chronograph, Orange Soda Diver en Lemon Lime Diver. Gelukkig bevat de box wel een waarschuwint: “do not eat this watch”

Bron: PrintMag


Bijzondere verpakking voor Welsbro horloge

Speels ontbijtgranenmerk

De Londense ontwerpstudio Onwards heeft de branding gemaakt voor het op volwassenen gerichte ontbijtgranenmerk Surreal. De vier smaken zijn suikervrij, glutenvrij en vegan.
Het Onwards-team is verantwoordelijk voor de naamgeving, strategie en verpakking voor de graanstart-up.
Volgens creatief directeur Joe Ryrie zag de studio een kans om een ​​draai te geven aan bekende merkcodes voor granen. ‘Een van de leidende principes – 'Never stop playing' – is geworteld in het idee dat een “speelse mindset een gezonde mindset is”, legt hij uit.
Het woordmerk – dat het lettertype Roc Grotesk gebruikt – verschuift het perspectief op de tweede 'r'. Hierdoor kan het merk het woordmerk horizontaal of verticaal weergeven terwijl het toch leesbaar blijft, legt Ryrie uit.
De verpakking bevat meer aparte visuals die betrekking hebben op de vier smaken, zegt Ryrie. Het assortiment pindakaas bevat een vintage foto van een cowboy die op een pinda rijdt, terwijl de cacaoserie een oefenmat vervangt door een chocoladereep.

Bron: Designweek


De Londense ontwerpstudio Onwards heeft de branding gemaakt voor het op volwassenen gerichte ontbijtgranenmerk Surreal.

Haar verhaal

Hershey en HP Indigo vertellen met chocoladerepen het verhaal van de #HerForShe-campagne. Hiermee vierden ze voor het derde jaar de Internationale Vrouwendag. Een campagne om 'Invisible Women Visible' te maken, met verpakkingen in beperkte oplage waarin hun vele overwinningen worden getoond. Met behulp van digitale printtechnologie transformeert de #HerForShe-campagne de geliefde Hershey's melkchocoladereep in een virtueel mobiel reclamebord ter ere van vrouwen in heel Brazilië.
In samenwerking met het Braziliaanse bureau BETC HAVAS lieten ze verpakkingen ontwerpen door de designers Caroline Barbosa Ramos, Marcela Scheid en Mariê Balbinot die gendergelijkheid in sport, zaken, wetenschap, activisme en muziek ondersteunt.

Bron: The DieLine


Hershey en HP Indigo vertellen met chocoladerepen het verhaal van de #HerForShe-campagne.

Meer artikelen

recent new image
Designstudenten tonen...

Tijdens de EPDA Future Packaging Award...

Lees meer
recent new image
La Baleine viert 90 jaar...

Het iconische Franse zoutmerk brengt...

Lees meer
recent new image
Nederlandse...

De jaarlijkse Pentawards-competitie...

Lees meer
recent new image
Boop hondenshampoo: met...

Het nieuwe ontwerp van Boop's Pet...

Lees meer
Image-Jul-30-2024-06-11-03-7865-AM

VM nieuwsbrief

  • Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkingsindustrie
  • Techniek, duurzaamheid, design en meer
  • Gratis in jouw inbox