Verpakkingen |
VerpakkingsManagement |
mei 04, 2022
De redactie van VerpakkingsManagement scant wekelijks buitenlandse verpakkingssites op noviteiten en ontwikkelingen. Deze week vielen ons onderstaande design berichten op uit Packaging World, PackagingNews, DesigWeek, The Die Line en Package Inspiration.
Extra lekker kauwen
Wrigley's Extra kauwgom lanceert haar nieuwe wereldwijde merkidentiteit. Het design verschuift van mondhygiëne naar een gedurfdere focus op smaak en 'momenten van vertrouwen'. Ontwerpadviesbureau Elmwood deed de rebranding en heeft het woord “extra” als symbool binnen de merkvlag geplaatst. Deze nieuwe merkuitdrukking is wereldwijd uitgerold, waar het merk ook bekend staat als Orbit, Yida of Freedent. Met zijn zachtere rondingen en een vereenvoudigde maar opvallende look, is het nieuwe symbool geplaatst naast een cirkelvormige 'schild'-vorm, waarbij de beginletter van elke merknaam wordt benadrukt om de volledige merkvlag te vormen. Bron: PackagingNews
Bier met een verhaal
Bij het ontwerpen van een nieuw assortiment bieren voor een van de oudste brouwerijen van het Verenigd Koningrijk, keek Design Bridge voor inspiratie naar het verleden van Groot-Brittannië. Het designbureau voorzag de vier ambachtelijke bieren van Greene King van ontwerpen die zijn geïnspireerd op folkloristische verhalen uit de Britse geschiedenis. Er is Level Head, een sessie-IPA, die herinnert aan de legende van St. Edmund - een East Anglian-koning wiens onthoofde hoofd door een pratende wolf in zijn lichaam zou zijn teruggebracht. In het ontwerp van Design Bridge beeldt de losse kop een “perfect uitgevoerd bier” uit. Western Zeph put ondertussen uit de trans-Atlantische reis die pelgrims uit de West Country in de 17e eeuw naar Amerika maakten. Om te contrasteren met de oude legendes, heeft de studio een neonkleuren en onderscheidende lettertypekeuzes gebruikt. Bron: Designweek
Nostalgisch en modern
OlssønBarbieri ontwierp het verpakkingsontwerp van Pursue Hard Seltzer. Het betreft is India's eerste hard seltzer door Anish Reddy. De glazen verpakking onderscheidt zich van een drukke markt. Het ontwerp van de fles is voorzien van kronkelende sporen en tekst in reliëf, waardoor een tactiele impact ontstaat bij een fles die vol zit met smakelijke, verfrissende bubbels. Nostalgische glazen flessen met een moderne hard seltzer uitstraling. Elke smaak in het assortiment wordt gedifferentieerd door een reeks illustraties ontworpen door Joren Joshuas en levendige, speelse kleuren. De tekeningen helpen de expressie van elke smaak uit te beelden op basis van de thema's van The Wizard of Oz rond dromen en beperkingen. Het nummer "Over The Rainbow" inspireert het naamgevingssysteem, inclusief betoverde beschrijvingen zoals "Magic Lane" en "Behind The Moon". Daarnaast zorgt het intense gebruik van witruimte en de creatieve fleservaring ervoor dat de verpakking vooruitstrevend aanvoelt. Bron: The DieLine
Woord en logo in één
De fles van One & Olive beeldt een boer af, geïnspireerd door Cycladische kunst, en tevens is de merknaam One hierin terug te vinden. De boer met de gekruiste handen is een verwijzing naar het gevoel van voltooiing dat men heeft na een dag hard werken op het land. Designbureau Holy liet zich inspireren door de natuur met kleuren van het Griekse platteland. Met respect voor de geschiedenis, authenticiteit en innovatieve kwaliteit van het premium product van One & Olive heeft Holy een dubbel logo ontworpen, dat zowel de zichtbaarheid van de merknaam als de belangrijkste gunstige factor van het merk dient; de zorgzame en goedhartige boer. Daarbij bestaat het kleurenpalet uit zowel heldere als aardse tinten. Bron: Package Inspiration
Merkdesign voor koffie zonder bonen
Pearlfisher heeft merkdesign voor Compound Foods gemaakt. Het betreft een nieuwe duurzame koffie zonder bonen. De innovatieve foodtech start-up, gevestigd in San Francisco, heeft in een laboratorium een koffie zonder bonen ontwikkeld. De missie van Compound Food is niet om koffie te vervangen. In plaats daarvan streeft het ernaar een duurzaam alternatief te creëren dat de omgeving zal helpen behouden waarin koffie kan groeien. Het heldere, vrolijke ontwerp toont het buitengewone karakter van koffie zonder bonen en vertelt het verhaal van het proces achter Compound. Van plant tot fermentor tot de waterbesparingsinspanningen van het merk, elk element is kleurrijk geïllustreerd en vervat in een abstract geïllustreerde letter C. Bron: Packaging World