CCL Label, actief in speciale label- en verpakkingsoplossingen, presenteert CANtastic. De nieuwe aluminium blikverpakking biedt volgens de producent een hygiënische manier van drank nuttigen en leent zich voor promotionele marketingmogelijkheden.
Het nieuwe verpakkingsproduct legt met name de focus op bescherming. Drankblikjes liggen, om de aandacht van de consument te trekken, over het algemeen openlijk en onbeschermd op het schap in supermarkten, gemakswinkels of benzinstations. ‘Cantastic gaat verder dan andere aluminium blikjes die op de markt verkrijgbaar zijn. De blikjes zijn beschermd tegen allerlei mogelijke verontreinigingen, terwijl het tegelijkertijd de boodschap van de merkeigenaar promoot’, zegt Reinhard Streit, vice-president en managing director Food&Beverage bij CCL Label.
CCL Label ontwerpt speciale sleeve
CANtastic bestaat uit een aluminium blik met een speciaal ontworpen sleeve en toplabel dat voorziet in een 360 graden veiligheidsseal, waardoor het hygiënisch en veilig is om uit te drinken. De verpakking voldoet naar eigen zeggen aan alle officiële voedselveiligheidsnormen en is hersluitbaar om te voorkomen dat bijvoorbeeld insecten via de opening het blik binnengaan.
Hygiëne en voedselveiligheid
Streit vervolgt: ‘We zien dat COVID-19 het consumentenlandschap heeft veranderd, waardoor vertrouwen in merken belangrijker is dan ooit. Gezondheid houdt nu verband met verhoogde kwesties van voedselveiligheid en hygiëne. Verbetering van de voedselveiligheid wordt door consumenten genoemd als de eerste prioriteit voor fabrikanten’.
Onderzoek IPSOS
Uit een onderzoek van IPSOS bleek dat twee derde (66%) van de consumenten "bezorgd" zijn over de veiligheid van hun levensmiddelen. De Packaging Survey uitgevoerd door McKinsey wees uit dat zorgen in verband met voedselveiligheid en hygiëne een nieuwe ontwikkeling is in de top 6 van de verpakkingsindustrietrends.