Wat goed is, moet je goed laten, toch? Na ongeveer 50 jaar waarin het Bolletje logo vrijwel hetzelfde is gebleven, wilde de bakker in Almelo vanuit zijn ambities blijven doorbouwen op de brand assets en waarden die het merk naar eigen zeggen heeft.
De bakkerij wilde dat de bakker en het "bakmanschap" meer centraal zou komen te staan, omdat dit het merk onderscheidt en uniek maakt, meent het bedrijf.
Geëvolueerd Bolletje logo
Waar het oude en vertrouwde bakkertje in de rode ruit met het Bolletje woordmerk in rode letters herkenbaar blijft, is het logo geëvolueerd.
‘De bakker is letterlijk dichterbij gekomen in de rode ruit, het Bolletje woordmerk is gemoderniseerd met, voor de oplettende kijker, glimlachende e’s. Natuurlijk is onze herkenbare, rode kleur overeind gebleven’, aldus de bakkerij.
‘Wij zijn ontzettend blij met ons vernieuwde logo, uitgevoerd door Millford | Bringing Identities to Life. Volgende week staan de eerste producten met het nieuwe logo in de schappen.’