Nieuwe verpakking Gazon Max breekt met traditie

Nieuwe verpakking Gazon Max breekt met traditie

Voor de nieuwe verpakking van Gazon Max liet ECOstyle zich inspireren door de wereld van sportsupplementen. De boodschap: breng je gazon in topconditie. Het overkoepelende concept werd ontwikkeld door drie partijen: ECOstyle, Finally an agency en Eleven Branding. Het uiteindelijke verpakkingsontwerp is afkomstig van Eleven Branding.

Volgens Robert Stakenburg van Eleven Branding kwam het idee voort uit de trend in aandacht voor fitheid en verzorging. ‘We zagen een duidelijke link met sportsupplementen. Door woorden als ‘MAX’, ‘BOOST’ en ‘POWERPACK’ te gebruiken, wordt dit nog verder versterkt. Ook het snelle resultaat in vier weken en het feit dat alles in één product zit, sloten goed aan bij deze benadering.’
 

Gazon Max wijkt af van traditionele look

De ontwerpers kozen er bewust voor om af te wijken van de traditionele look binnen de categorie gazonverzorging. ‘We hebben gekeken of we de visuele codes van sportsupplementen konden toepassen in deze nieuwe productlijn. De opvallende zwarte verpakking met Pantone Neon groen zorgt voor veel contrast. Daarnaast speelt het logo van Gazon Max een prominente rol in de visuele herkenning’, aldus Stakenburg.
Volgens hem is de verpakking niet alleen opvallend, maar ook praktisch. ‘Het is hufter-proof, eenvoudig in gebruik en overzichtelijk qua dosering. De belangrijkste voordelen staan in een groene balk aan de voorzijde. Rondom is helder aangegeven wat de werking is en hoe het gebruikt moet worden.’
 

Beeldtaal

Het gevoel van kracht en eenvoud wordt onderstreept door de beeldtaal. ‘De facing toont een explosie van aarde, gecombineerd met het product en gras. Dat geeft een krachtige indruk. Tegelijkertijd is het ontwerp overzichtelijk gehouden.’
Waar mogelijk is gekozen voor kartonnen verpakkingen. Voor de grotere varianten was kunststof met handvat nodig, om het draaggemak te waarborgen.
 GazonMax zak

Van rond naar rechthoekig

Een uitdaging zat volgens Stakenburg in het vertalen van de visuele stijl van sportsupplementen – vaak verpakt in ronde potten – naar de meer rechthoekige verpakkingen die hier nodig waren. ‘We hebben gezocht naar manieren om de herkenbare stijl terug te brengen. Denk aan de zwarte basiskleur met felgroen, grote lettertypes en schuine plaatsing.’
De reacties op het ontwerp zijn positief. ‘Ik hoor dat de verkoop goed loopt en dat er veel vraag is. Mensen vinden het stoer en verrassend. De combinatie van vorm en kleur valt echt op in het schap.’

GazonMax gebruiksaanwijzing

 

Meer artikelen

recent new image
Nieuwe verpakking Gazon...

Voor de nieuwe verpakking van Gazon Max...

Lees meer
recent new image
Gulpener viert 200 jaar...

Gulpener bestaat dit jaar 200 jaar, of...

Lees meer
recent new image
Loe Limpens:...

Loe Limpens van Wow or Never sprak...

Lees meer
recent new image
Voice bedenkt...

Designbureau Voice heeft een...

Lees meer
Image-Jul-30-2024-06-11-03-7865-AM

VM nieuwsbrief

  • Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkingsindustrie
  • Techniek, duurzaamheid, design en meer
  • Gratis in jouw inbox