Nieuwe glazen fles voor PepsiCo

PepsiCo introduceert samen met haar bottelaar Simonds Farsons Cisk een nieuwe hervulbare glazen fles. De fles is voor eenmalig gebruik en wordt uitgerold voor de merken Pepsi-Cola en Pepsi Max, 7up en 7up Free en Mirinda. Het is het eerste herontwerp van de glazen Pepsi-fles sinds 1996.

De bodem van de fles is gedraaid en geëtst voor een verbeterde visuele en voelbare ervaring met de verpakking. Het wervelende ontwerp heeft ook tot doel om jongere consumenten aan te spreken door de 'jeugdige spirit' van het merk te omvatten.

 

Minder eenmalig plastic

De introductie van een nieuw glasontwerp maakt deel uit van de grotere doelstellingen van het bedrijf om eenmalige plastic verpakkingen tegen 2030 met 50% te verminderen en tegen 2040 tot nul te reduceren.

PepsiCo glass bottle2

 

Meer artikelen

recent new image
Nieuw design voor...

Met de feestdagen in zicht keert de...

Lees meer
recent new image
Tony’s Chocolonely brengt...

Met de introductie van de ‘Amsterdam...

Lees meer
recent new image
Outlaw geeft secundaire...

De Britse designstudio Outlaw heeft een...

Lees meer
recent new image
Lonsdale vernieuwt...

Cœur de Lion, een bekend Frans merk van...

Lees meer
Image-Jul-30-2024-06-11-03-7865-AM

VM nieuwsbrief

  • Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkingsindustrie
  • Techniek, duurzaamheid, design en meer
  • Gratis in jouw inbox