Baci Perugina van Nestlé is een van de meest geliefde specialiteiten van Italië. Het Italiaanse chocolademerk Baci bestaat uit hazelnoottruffels omhuld met chocolade en zijn verpakt in traditionele zilver- en blauwe folie.
B&B studio heeft nauw met Nestlé samengewerkt aan een wereldwijd herontwerp voor dit geliefde chocolademerk. Hoewel het 100 jaar oude merk de afgelopen jaren een meer 'mondiale' uitstraling heeft aangenomen, was het doel van de restyling om Baci te helpen zijn status als echt Italiaans icoon te versterken.
Ontwerpwaarden van Baci geanalyseerd door Nestlé en B&B
Na zorgvuldig de bestaande merk ontwerpwaarden te hebben geanalyseerd, creëerde B&B een vernieuwd verpakkingsontwerp dat meer duidelijkheid biedt, terwijl de iconische Italiaanse stijl van Baci opnieuw wordt benadrukt.
Voor Baci, een merk dat bekend staat om de bijzondere ervaring van het geven of ontvangen van een Italiaanse 'kus', was het van cruciaal belang dat het ontwerp de kracht van deze emotionele verbinding behield. Gedurende het hele proces werd de Italiaanse authenticiteit boven alles behouden, wat een ontwerp oplevert met meer ambachtelijke kenmerken en een zelfverzekerdere uitstraling.
Baci patroon op achtergrond
Meest opvallende wijziging is dat de iconische vorm van de Baci-chocolade in een patroon op de achtergrond is gezet. Het geeft de verpakking een eigentijdse uitstraling en het gevoel van een cadeauverpakking met Italiaanse authenticiteit.
Het logo zelf is vormgegeven en vereenvoudigd, waardoor meer nadruk wordt gelegd op de flamboyante vorm van het originele klassieke Baci-logo. Productnamen en -beschrijvingen zijn aangescherpt en productafbeeldingen versterkt.
Liefdesbriefje
Ten slotte is het liefdesbriefje dat in elke Baci-chocolade zit, teruggebracht naar de Italiaanse taal met een enkele Engelse vertaling, wat ook weer authenticiteit geeft.
Het nieuwe ontwerp wordt uitgerold in drie originele smaken - klassiek, puur 70%, melk - en in een nieuwe koffiesmaak.