Johnnie Walker limited edition verpakkingsdesign

Limited Edition verpakkingsontwerp Johnnie Walker Blue Label

Johnnie Walker lanceert op 8 januari speciaal voor Lunar New Year een Johnnie Walker Blue Label Limited Edition. Dit limited edition verpakkingsontwerp is gemaakt door één van 's werelds meest invloedrijke beeldend kunstenaars: de Aziatisch-Amerikaanse kunstenaar James Jean.

Het levendige verpakkingsontwerp voor het Jaar van de Draak toont een innovatieve en dynamische interpretatie van het Chinese sterrenbeeld voor 2024, de nobele houten draak. De draak staat symbool voor leven en creativitieit en wordt door velen beschouwd als het machtigst onder de Chinese sterrenbeelden. Het dierenteken staat tevens voor toekomstige voorspoed in de traditionele Aziatische cultuur in lijn met het trotse optimisme van het Johnnie Walker motto, Keep Walking.

Draak komt tot leven op verpakking

In de gelaagde weelderige flora en fauna illustraties van James komt de groene Houten Draak altijd tot leven op de verpakking. Bekend om zijn fantasierijke en veelzijdige benadering van beeldvorming, combineert James hedendaagse onderwerpen met esthetische technieken geïnspireerd door traditionele Chinese rol schilderijen, Japanse houtsneden en renaissance portretkunst.

Nieuwe en innovatieve draak

James, geboren in Taipei, opgegroeid in New Jersey en afgestudeerd aan de School of Visual Arts in New York: ‘Met Johnnie Walker Blue Label Lunar New Year wilden we een draak creëren die anders aanvoelde, nieuw en innovatief - met respect voor het verleden, maar ook positief kijkend naar de toekomst; evenals de Johnnie Walker Keep Walking-spirit’, aldus James Jean.

James zocht inspiratie voor zijn ontwerpen in de unieke gelaagde smaak, bestaande uit meerdere lagen, die Johnnie Walker Master Blender Emma Walker en haar team toevoegen aan Johnnie Walker Blue Label - een whisky die vervaardigd is uit een selectie van de zeldzaamste whisky's uit de rijpende Schotse reserves van Johnnie Walker.

Verborgen elementen   

‘In de afbeelding zitten meerdere verborgen elementen - lagen om te ontdekken, net als de lagen in deze unieke whisky." Ik heb chrysanten opgenomen, waaruit vloeibaar goud stroomt - geïnspireerd door Johnnie Walker whisky's - en kolibries die nippen aan de kostbare nectar. Ik wil dat de kijker de lagen afpelt en meer ontdekt hoe langer je kijkt. Ik wil dat mijn werk functioneert van veraf, maar meer details onthult naarmate je de afbeelding van dichterbij verkent’, aldus James Jean.

Johnnie walker verpakkingsontwerp

 

Meer artikelen

recent new image
Designstudenten tonen...

Tijdens de EPDA Future Packaging Award...

Lees meer
recent new image
La Baleine viert 90 jaar...

Het iconische Franse zoutmerk brengt...

Lees meer
recent new image
Nederlandse...

De jaarlijkse Pentawards-competitie...

Lees meer
recent new image
Boop hondenshampoo: met...

Het nieuwe ontwerp van Boop's Pet...

Lees meer
Image-Jul-30-2024-06-11-03-7865-AM

VM nieuwsbrief

  • Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkingsindustrie
  • Techniek, duurzaamheid, design en meer
  • Gratis in jouw inbox