Voor Friandries, maker van luxe culinaire pralines, creëerde Van Heertum design VHD een speciaal XL groothandelsverpakkingsassortiment, passend bij een exclusieve samenwerking tussen Friandries en HANOS International (een internationale culinaire groothandel). De verschillende exclusieve pralines variëren met ingrediënten, in totaal zes verschillende smaken in drie verschillende smaakcategorieën; zoet, zuur en bitter. Deze verschillende smaakcategorieën waren de inspiratie voor het ontwerp, waarbij de mond en tong centraal staan. De funky tong staat centraal in het ontwerp en toont de smaakpapillen voor die smaakcategorie. De basis van de dozen is zwart, om de kleurrijke bonbons zoveel mogelijk op te laten vallen. De dozen zijn afgesloten met een kleurrijke sleeve met de tong. De ingrediënten worden in het ontwerp verwerkt door tekst in overeenkomstige kleuren.
Gedurfd en eenvoudig
Caphe Coffee ontwikkelde een nieuwe merkuitbreiding in de categorie ready-to-drink cold brew. Het resultaat is een aluminium blik, ontworpen door Widarto Impact, dat verfrissend is en doorgaat met de speelse identiteit van het merk. Door de bekende, gedurfde illustraties en eenvoudige typografie, wordt het verpakkingsontwerp een visuele ervaring, terwijl het ook de grenzen verlegt van wat RTD cold brew-dranken in de winkelschappen. Lees en zie meer op The Dieline!
B-Leaf ontwerpt composteerbare verpakking
B-Leaf ontwierp we een volledig composteerbare amenity box voor zowel hotels als particulieren. ‘We hebben de doos gemaakt in samenwerking met een prachtig bedrijf dat verpakkingen van champignons kweekt. Het duurt 5 dagen om onze doos te laten groeien’, schrijft Chanelle Youssefi op LinkedIn. De items in de doos zijn volledig herbruikbaar en composteerbaar na gebruik (behalve het verwijderbare mes en de tandenborstelharen). De doos kan worden verpakt in een gezaaid papier, dus wanneer je het composteert, zullen de zaden zichzelf voeden vanuit de paddenstoelendoos die ontbinden en bloemen laten groeien! Van de bodem naar de bodem. De cirkel is rond.
Re-design voor iconisch Brits merk
‘We hebben zojuist Branston Beans opnieuw ontworpen, een van de meest duurzame en iconische voedselmerken van het Verenigd Koninkrijk’, meldt The Brand Nursery op LinkedIn. Het team van Branston wilde de volledige visuele identiteit eigentijds maken om de nieuwe doelstellingen van het merk te weerspiegelen. ‘We hadden veel plezier gehad in het proces, dus bedankt Branston!’, meldt het bureau. De volledige case study is hier te zien.