Guts&Glorious VM Packaging Awards (VMPA)

Packaging Awards: ‘Erkenning voor  authentieke creativiteit’

'Een designaward winnen is geen doel op zich, maar het biedt wel een moment van erkenning voor de impact van je werk', zegt Vincent Limburg, mede-eigenaar van Guts&Glorious. Het Hilversumse bureau, dat werkt aan merken die het lef hebben om voor hun eigen identiteit te staan, viert dit jaar zijn 10-jarig jubileum.

 

In de afgelopen jaren wonnen ze meerdere VM Packaging Awards voor opdrachtgevers zoals Royal Talens (Bruynzeel), Axxent Groep (Tea of Life) en Jumbo (Chips). Maar wat is de waarde van deze prijzen en hoe hebben ze hen geholpen in hun werk?

Trots door authentiek design

'Voor ons gaat het winnen van een award niet om zichtbaarheid op korte termijn', vertelt Limburg. 'Het is vooral een bevestiging dat we op de juiste weg zitten, dat we authentieke en betekenisvolle ontwerpen creëren die merken laten groeien. Het is ook een mooie gelegenheid om samen met je klant de gezamenlijke successen te vieren. Het winnen van een VM Packaging Award is altijd een team effort: het resultaat van een gezamenlijk doel en een innovatief creatief proces.'

Tekst gaat verder onder de foto.

BruinzaalVMPA2020

In 2020 won Guts & Glorious een award met werk voor Royal Talens.

VMPA tool voor merkversterking

'Hoewel we de impact op de omzet of klanten niet meteen zien, gebruiken we awards wel als een tool voor merkversterking', zegt Heidi Boersma, creative director/partner bij Guts&Glorious. 'Het helpt om je bureau opnieuw op de kaart te zetten en laat zien dat je werkt vanuit de kern van je merk: een solide basis die ruimte geeft voor creativiteit en groei.' Als strategische, conceptuele creatieven geloven ze dat de kracht van design ligt in de authenticiteit en de manier waarop het de consument raakt en begrijpt. 'Voor sommige klanten is een award een bewijs van kwaliteit, voor anderen is het een extra troef in de marketingcommunicatie.'

GutsGlorious Tea of Lif

'Het is vooral een bevestiging dat je op de goede weg bent, en dat is een waarde die je niet moet onderschatten'

Sterke relaties door gezamenlijke trots

Naast de interne boost voor het team benadrukken Boersma en Limburg dat het winnen van een award ook kan bijdragen aan sterkere relaties met klanten. 'Design is altijd een samenwerking. Wanneer een project wordt bekroond, ontstaat er een gezamenlijke trots die de samenwerking versterkt', zegt Limburg. 'Het bevestigt ook voor klanten dat ze met de juiste partner werken.'

Tekst gaat verder onder de foto.

Guts_Glorious_NLPA.bruynzeel

In 2020 werd door de pandemie de NL Packaging Award voor Talens/Bruyzeel uitgereikt bij Guts&Glorious. Links Vincent Limburg, rechts Heidi Boersma.

Het grotere plaatje

'Een award is altijd fijn, maar het is belangrijk om niet te blijven hangen', zegt Limburg. 'Het is een moment van erkenning, maar uiteindelijk draait het voor ons om de impact die we met ons werk maken. Wat blijft, is de boost voor je team en de mogelijkheid om het in je branding te gebruiken. Het is vooral een bevestiging dat je op de goede weg bent, en dat is een waarde die je niet moet onderschatten.'

2023: meerdere NL Packaging Awards (nu: VM Packaging Awards) voor Guts&Glorious:

GutsGloriousVMPA3

GutsGloriousVMPA2

GutsGloriousVMPA1

 

Meer artikelen

recent new image
Packaging Awards:...

'Een designaward winnen is geen doel op...

Lees meer
recent new image
Unieke personages...

Or Tea? staat bekend om zijn...

Lees meer
recent new image
Tins & Fins maakt...

Donderdag 16 januari jl. opende...

Lees meer
recent new image
Casio G-Shock modellen in...

Casio heeft twee nieuwe modellen van de...

Lees meer
Image-Jul-30-2024-06-11-03-7865-AM

VM nieuwsbrief

  • Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkingsindustrie
  • Techniek, duurzaamheid, design en meer
  • Gratis in jouw inbox