Startup FreeWater wil een revolutie teweegbrengen in de reclame met zijn met advertenties ‘behangen’ verpakkingen

Gratis water en bier

Startup FreeWater wil een revolutie teweegbrengen in de reclame met zijn met advertenties ‘behangen’ verpakkingen. Naast water overweegt het bedrijf ook gratis bier, tampons en andere gratis producten op de markt te brengen.

‘We hebben FreeWater gecreëerd als een vehikel voor verandering voor snelle donaties aan goede doelen. Elke FreeWater gratis. We maken momenteel papieren pakken en aluminium flessen met natuurlijk bronwater. Het is gratis omdat de verpakking de advertentieruimte is’, vertelt Josh Cliffords, oprichter en CEO van FreeWater. ‘Dat is het addertje onder het gras. Het is een nieuw type media- en e-commerceplatform dat QR-codes gebruikt om alles op internet te verbinden, denk aan winkelen, het downloaden van videogames op sociale media en augmented reality (AR).’

Freewater

Gratis supermarkt

Van ieder gesponsorde product doneert FreeWater tien cent aan goede doelen en non-profitorganisaties. Momenteel is dat Well Aware, die waterputten bouwen voor mensen in nood. ‘Ons doel met FreeWater is om zoveel mogelijk Amerikanen één FreeWater per dag te laten drinken en hopen jaarlijks 1,2 miljard op te halen om de wereldwijde watercrisis te bestrijden.’

‘En FreeWater is slechts het eerste product van onze toekomstige gratis supermarkt. We overwegen gratis bier, tampons en andere gratis producten. En elk product zal een ander goed doel hebben. We lanceren ook 's werelds eerste gratis automaat binnenkort.’

 

Compromis

Door verpakkingen in te zetten als billboard voor adverteerders, kunnen consumenten gratis producten krijgen, maar het compromis is een verpakkingsontwerp doordrenkt is met advertenties. Clifford geeft toe flessenwater bekend staat als niet duurzaam. Daarom kiest het bedrijf voor de volgens haar minst milieubelastende optie. ‘We bieden water in aluminium flessen en kartonnen pakken aan. Het zijn voor ons momenteel de groenste verpakkingen die beschikbaar zijn.'

 

Meer artikelen

recent new image
Nieuw design voor...

Met de feestdagen in zicht keert de...

Lees meer
recent new image
Tony’s Chocolonely brengt...

Met de introductie van de ‘Amsterdam...

Lees meer
recent new image
Outlaw geeft secundaire...

De Britse designstudio Outlaw heeft een...

Lees meer
recent new image
Lonsdale vernieuwt...

Cœur de Lion, een bekend Frans merk van...

Lees meer
Image-Jul-30-2024-06-11-03-7865-AM

VM nieuwsbrief

  • Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkingsindustrie
  • Techniek, duurzaamheid, design en meer
  • Gratis in jouw inbox