In mei 2024 werd Skins Cosmetics omgedoopt tot 'Skins'. Het loslaten van het woord 'Cosmetica' en het omarmen van 'Skins' staan centraal bij deze campagne. Gekoppeld aan de rebranding is het Skins-brandbook opgesteld waarbij de pay-off “Connecting inner senses” centraal staat.
‘De nieuwe Skins Edition boxen sluiten goed aan bij onze pay-off’, zegt brand manager Maud Griep. ‘Consumenten kunnen met deze boxen kennismaken met onze high end cosmetica merken. Deze verschillende giftboxen bevatten allerlei parfum-, skin care-, make up- en home & lifestyle producten. Ze zijn gemaakt van massief karton dat is voorzien van een embossing of een embossing met folie. Een cadeauverpakking die aanvoelt als pure luxe en goed past bij “Inner senses”.
Storytelling met Skins boxen
‘Naast het bewaken van ons brand DNA zijn duurzaamheid en innovatie belangrijke pijlers voor Skins’, zegt Claire van ’t Hof, project manager brand Skins. ‘Daarom kiezen wij bewust voor kartonnen verpakkingen met een veredeling zoals embossing of debossing. Dat geeft een extra gevoelswaarde mee die aansluit bij de experience die wij willen creëren. Samen met een stukje storytelling zorgt dit voor betrokkenheid van onze doelgroep.’
Als voorbeeld laat Van ’t Hof de The Motherhood Edition box zien met daarop sierlijke woorden in een debossing: “De lucht – die we delen – met de zon”. Deze woorden luiden een gedicht in dat verder gaat als de consument de box opent. Er komt dan een dekvel tevoorschijn die de cosmeticaproducten afschermt en het verdere verloop van het gedicht toont. Tevens is er een QR-code op het vel afgebeeld die verwijst naar het gebruik van de verschillende producten in de box.
Gouden foliepreeg
De Edition boxen zijn gemaakt van massief karton waarvan de kleur aan de buitenkant doorloopt in de binnenkant van de box. Er zijn twee versies: een kleine en grote box. De kleine box bestaat uit boxje met een lade. Het boxje is voorzien van verschillende veredelingen, zoals een embossing met gouden foliepreeg in en op het logo. Op de bodem van het laadje is de quote “Your skin, Your senses” verwerkt.
Bij de grote box zijn de deksel en bodem even groot. In de bodem is de kraag waarop de deksel rust verlijmd en in het midden voorzien van een smalle bedrukking waardoor het lijkt alsof de box voorzien is van een cadeaulint. ‘Deze visuele truc bespaart materiaal en ziet er heel strak uit’, zegt Maud Griep enthousiast. ‘En omdat de box en deksel hetzelfde zijn, kunnen ze in combinatie worden geproduceerd. Een idee van GPA Global.’
GPA Global denkt mee
‘Het is echt een voordeel als een leverancier meedenkt en snel schakelt’, meent Van ’t Hof. ‘GPA is de technische specialist. Op basis van de ideeën van onze designers werken zij een voorstel uit en sturen ons daar binnen enkele dagen samples van toe. Het ontwikkelproces gaat heel snel en GPA denkt echt mee in het duurzaamsheidaspect en de merkbeleving Zij weten precies wat wij willen: een high end kwaliteit en beleving die we willen meegeven aan de klant. Dat is met de Edition boxen goed gelukt.’