Flexible Packaging Achievement Awards Competition 2023: dit zijn de winnaars!
De winnaars van de Flexible Packaging Achievement Awards Competition zijn op 29 maart 2023 bekendgemaakt door de Amerikaanse Flexible Packaging Association (FPA). Voor de 67e editie van deze jaarlijkse wedstrijd waren er 86 pakketinzendingen met in totaal 323 inzendingen. (Meerdere verpakkingen werden aangemeld voor verschillende categorieën). De FPA Awards Competition focust zich op technische innovatie en duurzaamheid. Dertig verpakkingen ontvingen één of meerdere Achievement Awards.
Highest Achievement Award: Rescue Outdoor Disposable Fly Trap
De Highest Achievement Award wordt toegekend aan één inzending voor algehele verpakkingsuitmuntendheid, belangrijke kenmerken in alle prijscategorieën en de grootste bijdrage aan de vooruitgang van de branche. Deze onderscheiding ging naar de Rescue Outdoor Disposable Fly Trap van Glenroy: een flexibele en gebruiksvriendelijke verpakkingsoplossing voor het buitenhouden van vliegen. De Fly Trap ontving ook een Gold Award in de categorieën Packaging Excellence en Technical Innovation en een Silver Award in de categorie Expanding the Use of Flexible Packaging.
Entour produce package & packaging film
Berry Global lanceerde een recyclebare oplossing van polyethyleen folie voor vers gesneden producten. De verpakking bevat een Entour Shield afdichtingsweb voor het ademend vermogen en een Entour Bold MDO-PE reverse print web met uitstekende helderheid, glans en stijfheid. Beide films zijn recyclebaar.
Winnaar van een Gold Award in de categorieën Packaging Excellence en Sustainability.
Scotts Miracle-Gro Rescue Outdoor Plant Potion
ProAmpac ontwierp de Scotts Miracle-Gro Rescue Outdoor Plant Potion met het oog op e-commerce en consumentengemak. Drie geportioneerde sachets met eenvoudige scheurinkepingen zijn verpakt in een grotere stazak voor plantbehandelingen.
Winnaar van een Gold Award in de categorie Expanding the Use of Flexible Packaging en een Silver Award in de categorie Packaging Excellence.
White Eclipse UV-Blocking packaging
De White Eclipse high-barrier UV-blocking packaging van PAXXUS beschermt gevoelige microfluïde stoffen in diagnostische apparaten zónder gebruik van aluminiumfolie. Voor de efficiëntie van het apparaat wordt PAXXUS' ultrahoge barrière ClearFoil Z gecombineerd met een gepatenteerde UV-blokkerende afdichttechnologie. Het flexibele zakje laat geen licht door, is qua barrièreprestaties vergelijkbaar met traditionele aluminiumfolieverpakkingen en heeft een soepel, eersteklas uiterlijk en RFID-compatibiliteit.
Winnaar van een Gold Award in de categorieën Packaging Excellence en Technical Innovation.
Nichols Farms Jalapeño Lime Pistachios
De Nichols Farms Jalapeño Lime Pistachios verpakking, een innovatie van PPC Flexible Packaging en INX International, is gemaakt van een nieuwe, papierachtige textuur. De gravures en inkt zijn speciaal gemaakt om het juiste ruwe papiergevoel te creëren. Dankzij de textuur kan naast het uiterlijk nu ook het gevoel impact maken.
Winnaar van een Gold Award in de categorie Printing.
Pulmuone Beef Japchae Korean Noodles
Met een levensecht beeld dat er goed genoeg uitziet om op te eten, is de verpakking van Pulmuone Beef Japchae Korean Noodles van PPC Flexible Packaging gemaakt om op te vallen in het schap. Met Project Blue, een gepatenteerde raster- en screeningtechnologie die een ultrahoge definitiekwaliteit levert, creëerde PPC Flexible Packaging een afbeelding die er realistisch uitziet. De combinatie van matte en glanzende print op de verpakking zorgt voor een boeiend contrast, dat de aandacht van de consument trekt.
Winnaar van een Gold Award in de categorie Shelf Impact.
De jury over de inzendingen
Gary Borges, associate professor bij University van Wisconsin - Stout: ‘Post-consumer recycling is een trend. We zien een toename van papierstructuren die composteerbaar zijn of thuis bij de papierafvalstromen kunnen.’ Charles Marshall, directeur bij Priority Metrics Group, valt het op dat de producentendoelen echt begrepen moeten: ‘Je moet voldoen aan wat de producent met het merk wil bereiken. Daarnaast wil je dat de consument de verpakking leuk vindt en het duurzame stuk ziet. Er wordt van alles uit de kast gehaald om de beste verpakking voor iedereen te maken.’ Volgens Jeff Peterson, directeur bij Peterson Media Group, is Expanding the Use of Flexible Packaging een interessante categorie: ‘Je kunt daar echt zien wat gloednieuw is en nog niet binnen de markt is gedaan op het gebied van flexibele verpakkingen versus papieren dozen of regide kunststoffen.’
Overige Gold Award winnaars
Shelf Impact
CADBURY CARAMELLO Miniatures Stand-up Pouch van Printpack
Printing
Golden West Food Group Meat District Gobbler Frozen Patties van American Packaging Corporation
Vualá Sorpresa Bold van Printpack
Sustainability
Kirkland Signature Ultra Clean HE Laundry Detergent Pacs van Accredo Packaging en Presto Products Company
Expanding the Use of Flexible Packaging
MegaFood Women’s Ensemble Preconception Daily Multipack van Nosco
Meer artikelen
Gerelateerde artikelen
Designstudenten tonen innovatieve verpakkingsoplossingen
Tijdens de EPDA Future Packaging Award presenteerden studenten van de Nuova Accademia di Belle Arti...
La Baleine viert 90 jaar met feestelijke verpakkingen
Het iconische Franse zoutmerk brengt een hommage aan haar rijke geschiedenis met een speciale...
Nederlandse verpakkingsdesigns in de Pentawards-prijzen gevallen
De jaarlijkse Pentawards-competitie erkent uitmuntendheid in internationaal verpakkingsdesign,...
Boop hondenshampoo: met plezier de vacht wassen
Het nieuwe ontwerp van Boop's Pet Shampoo-verpakking van designer Vasily Aleev verovert de harten...
VM nieuwsbrief
- Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkingsindustrie
- Techniek, duurzaamheid, design en meer
- Gratis in jouw inbox