Designnieuws week 45: van chocolade tot pasta

Een presentatie, een mooi ontwerp of een bijzonder project. Er is iedere week nieuws in de wereld van verpakkingsdesign.

Herfstselectie

Rob van Heertum deelt het design van VHD's nieuwste verpakkingsontwerp voor Friandries. Een speciale herfstselectie van luxe chocolaatjes 'met het meest verbazingwekkende seizoensingrediënten en geweldige smaken.

Heertum2-1

Voor de dorst

Met een drankje dat wordt beschreven als "licht zuur en subtiel zoet", heeft het natuurlijke bier van Soonish een verpakking die de smaken prachtig en visueel illustreert. 

Het design is van Ben Biondo. Het lettertype en het geometrische design zijn de aandrijvers van de verpakking van het merk. Beide werken samen om een lichte, verfrissende esthetiek te creëren die consumenten inspireert om zo snel mogelijk achterover te leunen, te ontspannen en te genieten van hun bier. Lees en zie meer op The Dieline

Dieline-1

Award voor Grieks label

Bij de WBDS Agency Design Awards van de World Brand design Society ging het zilver in de jaargang 2021/2022 naar Luminous Design voor de verpakking van FIX Hellas Limited Edition.

‘De illustraties vallen op door hun vrijmoedigheid en vertellen kleine en leuke verhalen over verborgen plaatsen die anders worden afgebeeld aan elke kant van de blikjes. De iconische ruit van FIX Hellas geeft zijn vorm aan de verschillende lokale helden en maakt deel uit van de iconografische taal die we hebben gemaakt’, aldus de jury.

De reacties op het design zijn gemengd, getuigde de commentaren onder de post op LinkedIn.

‘Wat een visueel dynamisch, uniek ontwerp. Levert echt een verfrissend gedurfde merkstem in een categorie die vaak rijp is voor conformiteit.’

Maar ook:

‘Nee. Heel ingewikkeld. Dit is ongewenst bij het ontwerpen van etiketten.’

Bier World Brand Design

Zo trek je aandacht

Een Innovatief verpakkingsontwerp door Nikita Konkin voor "Good Hair Day Pasta" trekt de aandacht.

Het gaat om een reeks verpakkingen die de strengen en vormen van pasta gebruikt om de aandacht te trekken in de schappen. Het idee is om de hoogwaardige en natuurlijke aard van pasta te benadrukken. ‘Mensen met een goede smaak zullen er zeker van genieten, en natuurlijk zal het een goed humeur geven.’

Amar A

 

Meer artikelen

recent new image
Nieuw design voor...

Met de feestdagen in zicht keert de...

Lees meer
recent new image
Tony’s Chocolonely brengt...

Met de introductie van de ‘Amsterdam...

Lees meer
recent new image
Outlaw geeft secundaire...

De Britse designstudio Outlaw heeft een...

Lees meer
recent new image
Lonsdale vernieuwt...

Cœur de Lion, een bekend Frans merk van...

Lees meer
Image-Jul-30-2024-06-11-03-7865-AM

VM nieuwsbrief

  • Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkingsindustrie
  • Techniek, duurzaamheid, design en meer
  • Gratis in jouw inbox