Coppertone, een vooraanstaand zonnebrandmerk, krijgt een opfrisbeurt van Pearlfisher.
Door zijn iconische "Little Miss Coppertone" nieuw leven in te blazen, krijgen het kleurenpalet en de visuele ontwerpelementen een opfrisbeurt voor een nieuwe generatie zonaanbidders. Een nieuwe verpakking met duidelijke kleurblokkering en nieuw logo.
"Nu neemt een meer eigentijdse, inclusieve en speelse illustratie van Little Miss Coppertone een prominente plaats in, in de merkcommunicatie."
Geweldige strategie geweldig ontwerp!
Oogstrelend
‘Het nieuwste verpakkingswerk voor premium oogzorgmerk MTHK is geïntroduceerd; een eenvoudige maar progressieve stap ten opzichte van de vorige verpakkingen, met zwarte offsetdruk en wit gegraveerde foliedetails van Avenue Litho, gedrukt op G . F Smith Colorplan Echt Grijs 350gsm’, meldt ontwerper Aaron Hocking.
‘Saai’ roségoud wint
‘Het is al een tijdje geleden, dus ik ruim de spinnenwebben op en plaats dit recente herontwerpproject voor de SEAL IT-fles van SoooPro Cosmetic’, schrijft de Nigeriaanse ontwerper Taiwo Abolia
‘SoooPro nam contact met me op om de flesverpakking opnieuw te ontwerpen voor hun product "Seal &Slay", een waterdichte make-up vergrendelingsnevel.
De klant koos voor het herontwerp omdat ze af wilden van gedrukte stickers op de flessen en in plaats daarvan flessen rechtstreeks bedrukken om een geavanceerder uitstraling te creëren en een doelgroep met meer budget aan te spreken.
De klant overwoog ook om de naam van het product te veranderen van "Seal &Slay" naar "Seal It" en vroeg me om ontwerpopties voor elke naam te maken. Op basis van de opdracht had de klant een paar kleuren waarvan ze wilden dat ik het palet beperkte. Kleuren als roségoud, perzik en brons waren hun voorkeursopties. Ondanks hun voorkeur gaven ze me de creatieve vrijheid om andere opties te verkennen.
Ik besloot om te gaan voor een levendige, kleurrijke paars-naar-perzik gradiënt voor de eerste optie, en een solide, saaie roségouden tint voor de tweede. Beide kleurstellingen contrasteren in stemmingen met elkaar, omdat de ene gedurfder en helderder is en de andere gereserveerder en kalmer. Dit was de eerste keer dat ik verpakkingen ontwierp voor een cosmeticamerk en ik heb enorm genoten van de ervaring.’