‘Ik ben verheugd om de start van mijn eigen bedrijf aan te kondigen’, deelt Kachung Tsang op LinkedIn. Op deze manier kan ik doen wat ik het liefste doe: "Laat innovaties tot leven komen!"
Ik kom voor een korte tijd in een bedrijf en gebruik mijn creatieve genialiteit en veel ervaring om mensen te creëren, te inspireren en te overtuigen om deel te nemen aan de reis. Het creëren van een onstuitbaar momentum.’
Tsang kan putten uit een ruime ervaring,
Strak ontwerp
Haylee Hedge ontwierp het vernieuwde verpakkingsontwerp voor UnBakery &Juicery. ‘Het merk wilde zijn verse en schone ingrediënten presenteren op een manier die nog steeds modern aanvoelde. Het resultaat is een strakke ontwerpstijl, met grote hoeveelheden witruimte en oversized, schreefloze typografie die het ontwerp helpt verbeteren. De zilveren details voegen een vleugje hedendaagse design toe zonder aanmatigend of clichématig te zijn’, meldt The Dieline.
Tussen traditionele en modern
‘Het maken van een logo is niet zo eenvoudig!’, meldt Carole Gölitz, eigenaar van ti bisou . crêpes boutique’ in Haarlem. ‘Drie jaar geleden bedacht ik een logo voor een mogelijke toekomstige crêpes-boetiek. Ik maakte een schets en Clarisse Sivry, een Franse grafisch ontwerper en digitaal kunstenaar, gevestigd in Amsterdam, gaf het snel vorm. Nu ti bisou . crêpes boutique iets meer dan een jaar openos , ben ik dag na dag nog steeds blij met het resultaat. Het past zo goed bij de sfeer van de winkel en wat we willen overbrengen op onze gasten; iets persoonlijks en warms, een goede balans tussen tradities en moderniteit. Allemaal gemaakt met liefde en aandacht. Pauline Boué, ook gevestigd in Nederland, heeft me geholpen om wereldwijde richtlijnen te maken van het bestaande logotype, om een gevouwen verpakking te ontwerpen om de crêpes in te pakken. Ook tekende ze originele illustraties voor het menu en andere items. Ik kan ze allebei echt aanbevelen als je hulp nodig hebt.’
Devalueert blik je merk?
De Italiaanse personal branding consultant Lorenzo Ferrari schrijft op LinkedIn over de overstap van fles naar blik van het merk Williams Canteen.
‘Het overbrengen van een alcoholische drank van de fles naar blik riskeert devaluering ervan, maar in dit geval is de verpakking precies het tegenovergestelde’, zegt hij over de cocktails in blik.
‘Toen Rotterdam in 2020 door Covid stil kwam te liggen, moest het merk Williams Canteen zichzelf opnieuw uitvinden en een manier vinden om mensen cocktails te laten drinken. Om dit te doen heeft het een lijn ontwikkeld die volledig in blik wordt verkocht. Een echte uitdaging als we denken dat cocktails in blik vaak als van lage kwaliteit worden gezien en onderhevig zijn aan het stigma van de "slechte drank". In dit geval doen de blikjes (die veel op tonijnblikjes lijken) precies het tegenovergestelde: ze verbeteren het product en verbeteren het merk dankzij een unieke en elegante stijl, een minimaal ontwerp en felle kleuren. De verpakking is zo mooi dat het zelfs de winnaar was van Beverages Platinum in Pentawards! Maar zou het hier (in Italië, red.) werken? Wat denk je?’
Er zijn wat reacties geplaatst door Italiaanse LinkedIn-leden. Twee zeggen dat ze pas een oordeel kunnen vellen als ze de prijspositionering zouden kennen. Een ander ziet het als een leuk cadeautje. De link met een tonijnblikje roept bij sommigen geen positieve associaties op, in verband met gebruiksgemak.