Designnieuws: design voor online en een blikvanger in tuingrond

Een presentatie, een mooi ontwerp of een bijzonder project. Er is altijd nieuws in de wereld van verpakkingsdesign.

Benieuwd wat je aan je verpakking moet doen om online ook goed te verkopen? Dan had je bij mijn presentatie voor het NVC Netherlands Packaging Centre moeten zijn. Maar gelukkig is hij in deze link na te lezen!’ schrijft Pieter Steenaert.Pter Brum

Een kleine recap van zijn lezing:

  • De navigatie online is heel anders dan in een traditionele winkel. Omdat je de grootte van verpakkingen niet kan zien en kleine teksten niet kan lezen, is het verstandig het design aan te passen voor online. Ga eventueel voor een apart digitaal design, afwijkend van het fysieke design.
  • Optimaliseer de verpakking voor verzending en unboxing.
  • Online verkoop biedt nieuwe kansen voor andere soorten marketing. Denk aan directe verkoop, abonnementsvormen en retourverpakkingen.
  • Als je alleen online verkoopt, hoef je je niet meer aan de traditionele merk- en productcommunicatie te houden en kan je echte instagrammable wannahaves creëren.

 

Fris design

‘Neem een kijkje in ALAND’s Packaging Design voor POMELO, een alcoholisch product gemaakt door MASTERCOCKTAIL, en je zult je meteen verjongd voelen’, schrijft The Dieline. ‘De gele tint is de hoofdkleur in het hele design, en wanneer het wordt uitgebalanceerd met een helder wit label en een fles van matglas, is het resultaat zeer verfrissend. Het ontwerp is eenvoudig maar briljant, geen detail werd ondenkbaar gelaten en het resultaat is een zeer aantrekkelijk ontwerp.’
Lees en zie meer op The Dieline!

 

HlandPomeloDieline

 

de pizzacategorie is behoorlijk druk

Designer Alec Tear en de Mean Tomato

Designer Alec Tear: Zo enthousiast om eindelijk dit project te delen! Maak kennis met The Mean Tomato. Een nieuw pizzamerk dat exclusief voor Gopuff is gemaakt naast Kuba & Friends 

Als je het nog niet had opgemerkt, de pizzacategorie is behoorlijk druk en vrijwel alles wat over pizza kan worden gezegd, is al geweest.

We realiseerden ons vrij snel dat we, om op te vallen, een merk moesten ontwerpen dat de dingen een beetje anders deed. Dus hoewel dit merk veel van de klassieke NY pizzeria-stijlfigurenafsnoept, doet deze merkmascotte dat zeker niet.

Hij is zo gemeen als mogelijk en bestaat slechts voor twee dingen: pizza eten en zoveel merkcontactpunten verpesten als fysiek mogelijk is voor een cartoontomaat. 

Er is nog veel meer te zeggen over dit merkcreatieproject en nog meer te zien, dus houd deze ruimte in de gaten.’

1652881031811

Tikje Mediterraans

Stijlvol, krachtig en een tikje mediterraans’, schrijft Richard Mooij. ‘Dat zijn de woorden die van toepassing zijn op het nieuwe ontwerp voor Trafo Bio Organic Snacks. Magnet voorzag het merk van een gearriveerde look waarbij variatie, smaak en de geloofwaardigheid van het product de hoofdrol spelen.

Het merk introduceert de nieuwe positionering met een reeks biologische snacks van peulvruchten. Andere categorieën komen eraan!’

1656941084713

Trots!

‘In samenwerking met Bio-Kultura ontwikkelden wij een merkwereld die organisch en levendig aanvoelt en een inclusiever verhaal vertelt’, schrijft Pablo van Gastel op LinkedIn. ‘Een goede bodem is namelijk de basis voor een rijke en bloeiende tuin en om die reden is het van belang om samen te werken met al het leven in je tuin. Een echte blikvanger in de wereld van de tuingrond, die zich onderscheidt door het durven tonen van kleur.

Waarom zou het belangrijkste ingrediënt van je tuin saai en flauw zijn? Kleurrijke en voelbare illustraties van planten, bloemen en dieren laten zien waar het bij Bio-Kultura om draait: hart voor plant, mens, dier en milieu.
Bij Bio-Kultura, een trots en groen familiebedrijf, geloven ze dat een goede bodem de basis legt voor een bloeiende tuin. Volledig bio-organisch gecertificeerd zijn, als enige in Nederland!

De fotografie die je hier ziet is geschoten bij Kwekerij van Houtum; een unieke plek waar het team van Bio-Kultura laat zien wat er mogelijk is met goede grond. Het creëren van een tuin waar planten en dieren goed gedijen!’

1661417958811

 

Meer artikelen

recent new image
Designstudenten tonen...

Tijdens de EPDA Future Packaging Award...

Lees meer
recent new image
La Baleine viert 90 jaar...

Het iconische Franse zoutmerk brengt...

Lees meer
recent new image
Nederlandse...

De jaarlijkse Pentawards-competitie...

Lees meer
recent new image
Boop hondenshampoo: met...

Het nieuwe ontwerp van Boop's Pet...

Lees meer
Image-Jul-30-2024-06-11-03-7865-AM

VM nieuwsbrief

  • Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkingsindustrie
  • Techniek, duurzaamheid, design en meer
  • Gratis in jouw inbox