Coca-Cola introduceert voor het Euro 2024 voetbalkampioenschap speciale Zero Sugar verpakkingen. De frisdrankblikjes bevatten een QR-code die consumenten de kans bieden om duizenden voetbalprijzen te winnen tijdens het UEFA Euro 2024-toernooi.
Vanaf 10 juni zullen QR-codes te zien zijn op PET- en glazen flessen, blikjes en multipacks – die allemaal ook voorzien zijn van ‘opvallende’ voetbalontwerpen.
Eenmaal gescand, brengen de QR-codes consumenten naar de Coke-app waar ze kunnen meedoen aan een prijzenloterij met UEFA Euro 2024-merchandise en een VIP-behandeling in BOXPARK om de laatste wedstrijd van het toernooi te bekijken.
Belangrijk event voor Coca-Cola
‘Internationale toernooien trekken reguliere kijkers aan op een manier die clubvoetbal niet doet’, zegt Rob Yeomans, VP commerciële ontwikkeling bij Coca-Cola Europa. ‘Voetbal is een belangrijk passie voor consumenten. Voor velen moedigen de wedstrijden bijeenkomsten aan met vrienden en familie voor een barbecue of een drankje thuis of in de plaatselijke pub. Binnen de detailhandel zijn onze grote PET-flessen en multipacks met blikjes daarom een must-stock om tegemoet te komen aan deze toegenomen sociale gelegenheden thuis, tijdens het toernooi en de hele zomer.’