Skincare merk Clay And Glow
Op 21-jarige leeftijd richt Julia Veer samen met haar vriend Randy Feliz het skincaremerk Clay And Glow op. In eerste instantie uit noodzaak, want door een gevoelige huid kreeg Veer allergische reacties op gangbare producten. Deze zijn ook nog eens medicinaal, zowel in gebruik als qua uiterlijk. Veer: ‘Ik dacht: dat moet anders kunnen. Een product dat je niet gebruikt, omdat het moet maar omdat je het wilt.’ Een product dat werkt, lekker ruikt, vegan is en mooi eruitziet.’
Clay And Glow tegen acné
In 2019 brengt Clay And Glow haar eerste product op de markt: het roze kleimasker. Dit wordt een daverend succes en helpt veel consumenten van acné af. Zo groeide Clay And Glow in de afgelopen vier jaar uit tot één van de snelst groeiende skincare merken, met een jaarlijkse groei van 25%. In aantallen: maandelijks vinden vijftienduizend producten hun weg naar de consument.
Verkrijgbaar bij ICI Paris XL
De kick-off van Clay And Glow in 2019 vindt online plaats, op de socials. Dit resulteert in een sterke community en een gebruiksvriendelijke webshop. De focus ligt op de ultieme merkbeleving. Inmiddels is ook offline gegroeid, met mogelijkheden voor consumenten om te testen: Clay And Glow is in alle ICI Paris XL filialen te koop.
GPA Global: productverpakkingen en specials
Met een verbreding van het assortiment en een toenemende aanwezigheid in de retail is het tijd om de focus op de verpakkingen te leggen, als onderdeel van de merkbeleving. Veer: ‘Toen we onze verpakkingen vergeleken, zagen we dat er onderling nogal wat verschil in zat. Daarnaast zijn wij een voorstander van nearshoring. Via ons netwerk kwamen wij in contact met GPA Global.’ In samenwerking met Clay And Glow zette GPA Global de packaging guide lines uit en werden de ontwikkelingen van de verpakkingsrange gestart. ‘We hebben een heel goede samenwerking. Met GPA Global werkten we onder andere aan de introductie van ons laatste product, het Retinol Serum. Ook produceert GPA Global naast de productverpakkingen onze specials, zoals de luxe PR boxen.’