Brum creëert met The Good Witch eigenzinnige schoonmaakmiddelen

Brum creëert met The Good Witch een eigenzinnig schoonmaakmerk

The Good Witch is een private label van UDEA dat een scala aan ecologische schoonmaakmiddelen biedt, waaronder vaatwastabletten, afwasmiddel, allesreiniger en wasmiddel. Elk product in deze lijn heeft een unieke, heerlijke geur en is betaalbaar voor elk budget. UDEA schakelde designbureau Brum in om een naam, merk, visuele identiteit en verpakkingsdesign te ontwikkelen voor deze productlijn.

‘Uit marktonderzoek bleek dat veel ecologische schoonmaakmiddelen een klinisch, formeel karakter hebben’, zegt packaging designer Sanne de Wit. ‘Dat is jammer, vinden we, want een bewuste keuze zou ook de léukste keuze kunnen en mogen zijn.’
‘De uitdaging was ook om emotie en attentiewaarde centraal te stellen. Dit betekende het vinden van de perfecte balans tussen vertrouwen en vernieuwing: bekende, vertrouwde categoriecodes versus eigenzinnige, unieke brand assets.’

The Good Witch - Witch

The Good Witch

Brum brainstormde over de perfecte merknaam en vertaalde een drietal namen naar een merkwereld en drafts voor logo en packaging design. Zo kwam onder andere het idee voor The Good Witch tot leven: een moderne, natuurlijke schoonmaakhulp die in een handomdraai je huis schoon maakt en heerlijk laat ruiken! ‘Een naam die meteen goed bleef hangen en de juiste associaties opriep: de keuze was gemaakt.’

The Good Witch - Close up pack

Brum kiest voor onderscheidende factoren

‘De verpakking van The Good Witch straalt betrouwbaarheid uit met zijn witte flessen en donkergroene basis, aangevuld met sprankelende fotografie’, zegt De Wit. ‘De keuze voor de persoonlijkheid van een ‘goede’ heks maakt het merk uniek en onderscheidend. Hoewel de heks niet op de voorkant staat, begrijpt de consument dat deze producten zijn gemaakt van natuurlijke ingrediënten en heerlijk ruiken. De vrolijke illustraties en vriendelijke pasteltinten versterken deze boodschap op een sympathieke manier. Effectiviteit, emotie, geur en beleving komen samen in een krachtig geheel.’

Duurzaam

De verpakkingen van The Good Witch zijn digitaal gedrukt en gemaakt van gerecycled plastic. De schoonmaakproducten zijn 99% biologisch afbreekbaar. Deze duurzame keuzes onderstrepen de ecologische waarden van het merk.
‘The Good Witch combineert innovatie met vertrouwdheid, wat resulteert in een merk dat zowel ecologisch verantwoord als aantrekkelijk is.’

The Good Witch - Single pack

 

Meer artikelen

recent new image
Jägermeister en Pantone...

Jägermeister, het merk dat bekendstaat...

Lees meer
recent new image
Leev lanceert nieuwe...

Het biologische merk Leev legt met een...

Lees meer
recent new image
10x barcode: geïntegreerd...

De barcode bestond afgelopen juni...

Lees meer
recent new image
Pallini Limoncello krijgt...

Ter voorbereiding op haar 150-jarig...

Lees meer
Image-Jul-30-2024-06-11-03-7865-AM

VM nieuwsbrief

  • Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkingsindustrie
  • Techniek, duurzaamheid, design en meer
  • Gratis in jouw inbox