BrandMe blaast het iconisch Britse Lotus Biscoff koekje nieuw leven in met een strak, toegankelijk redesign.

BrandMe geeft Lotus Biscoff een design met ‘lach’

BrandMe blaast het iconisch Britse Lotus Biscoff koekje nieuw leven in met een strak, toegankelijk redesign. Hoewel het niet al te veel verschilt van het voorgaande ontwerp is een deel van overtollige elementen weg om zo een ​​grotere impact te maken. Het logo wordt versterkt met een charmant, op maat gemaakt lettertype en de vorm van het woordmerk creëert een soort glimlach.

De afgelopen jaren is het iconische Lotus Biscoff-koekje enorm populair geworden en heeft het fans van over de hele wereld aangetrokken. Met zijn rijke erfgoed, merkverhaal en unieke Belgische receptuur sinds 1932 bezat het merk al veel marktaandeel.
Lotus Bakeries wilde echter een meer uniforme en onderscheidende merkidentiteit ontwikkelen en vroeg BrandMe een redesign te maken.

Vrolijke persoonlijkheid van Lotus Biscoff

Er waren twee belangrijke uitdagingen voor de opdracht. Ten eerste moest het merk wereldwijde erkenning stimuleren en soepel overgaan naar één consistent merk, waar voorheen verschillende visuele uitingen in verschillende markten bestonden. Dit vereiste synergie zonder de herkenbaarheid voor bestaande consumenten te verstoren. Ten tweede riep de opdracht op tot een betere communicatie van de vrolijke, opbeurende en benaderbare persoonlijkheid van het merk, die tot leven moest worden gebracht.

Lotus Biscoff

Het oude design

Duidelijkheid door eenvoud

Omdat de behoefte aan synergie centraal stond in de opdracht, ontwikkelde het designbureau een eenvoudige en eigenzinnige beeldtaal voor het merk. Dit omvatte onder meer het opnieuw definiëren van de manier waarop het merk digitaal wordt weergegeven – het optimaliseren voor sociale media en het toekomstbestendig maken van de merkuitdrukking.

 

Meer nadruk op de naam Biscoff

BrandMe creëerde een nieuwe visuele identiteit die de nadruk zwaar legt op de naam Biscoff, waardoor de koekjes meer opvallen en het merk een consistente wereldwijde merkpresentatie krijgt. De vorm van het woordmerk creëert een soort glimlach die de vrolijke positiviteit van het merk versterkt. Het logo is een eerbetoon aan het originele koekje door in de ‘i’ de vorm van het iconische Lotus koekje te verwerken.

‘We hebben een op maat gemaakt merklettertype gemaakt om persoonlijkheid en charme op te bouwen en tegelijkertijd voor meer visuele consistentie te zorgen’, zegt het ontwerpbureau. ‘De dikke letters maken gebruik van het contrastrijke rood en wit van het merk om een ​​sterke aanwezigheid in het schap te garanderen, terwijl de royale rondingen de vriendelijke en toegankelijke persoonlijkheid van Biscoff ondersteunen.

Naast de visuele identiteit zijn de verpakkingen vernieuwd voor het volledige productportfolio, inclusief seizoensgebonden limited editions.

 

Meer artikelen

recent new image
Nieuw design voor...

Met de feestdagen in zicht keert de...

Lees meer
recent new image
Tony’s Chocolonely brengt...

Met de introductie van de ‘Amsterdam...

Lees meer
recent new image
Outlaw geeft secundaire...

De Britse designstudio Outlaw heeft een...

Lees meer
recent new image
Lonsdale vernieuwt...

Cœur de Lion, een bekend Frans merk van...

Lees meer
Image-Jul-30-2024-06-11-03-7865-AM

VM nieuwsbrief

  • Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkingsindustrie
  • Techniek, duurzaamheid, design en meer
  • Gratis in jouw inbox