Botanisch ontwerp AH Biologische Soepen straalt liefde voor natuur uit

Botanisch ontwerp AH Biologische Soepen straalt liefde voor natuur uit

Brand Potential heeft een nieuw design ontwikkeld voor negen AH Biologische Soepen. Het betreft een op zichzelf staand design met nadruk op gezond biologisch genieten waarvoor Albert Heijn de opdracht gaf. Het resultaat is een verpakkingslijn met realistische en levendige botanische illustraties.

‘We wilden het natuurlijke aspect van de biologische soepen onderstrepen met botanische illustraties in plaats van fotografie’, vertelt Gordana Visser, account manager bij Brand Potential. ‘Natuur zoals de natuur het bedoeld heeft. Liefde voor de natuur dus!’

AH Bio soep brand potential

Zweedse plantkundige Linnaeus

Het ontwerpbureau koos ervoor om realistische en levendige botanische illustraties te ontwikkelen met Studio Vondst. ‘Geïnspireerd door de Zweedse plantkundige Linnaeus’, zegt design director Léonie van Dorssen. ‘Hierin zit een mooie handmatigheid die je terugbrengt naar de moestuin. En omdat een verpakking nooit alleen de facing is, vind je op de achterzijde geïllustreerde insecten die bijdragen aan de natuurbeleving.’

Meer artikelen

recent new image
Nieuw design voor...

Met de feestdagen in zicht keert de...

Lees meer
recent new image
Tony’s Chocolonely brengt...

Met de introductie van de ‘Amsterdam...

Lees meer
recent new image
Outlaw geeft secundaire...

De Britse designstudio Outlaw heeft een...

Lees meer
recent new image
Lonsdale vernieuwt...

Cœur de Lion, een bekend Frans merk van...

Lees meer
Image-Jul-30-2024-06-11-03-7865-AM

VM nieuwsbrief

  • Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkingsindustrie
  • Techniek, duurzaamheid, design en meer
  • Gratis in jouw inbox