Batu Kombucha lanceert nieuwste limited edition: Oh My Gods!

Batu Kombucha lanceert nieuwste limited edition: Oh My Gods!

Batu Kombucha, een alternatief voor alcoholvrij bier en een frisdrankmerk van Gulpener Bierbrouwerij, lanceerde onlangs Oh My Gods!. Geïnspireerd op de Griekse mythologie is deze nieuwste limited edition innovatief, verrassend en stoer; qua smaak én qua verpakkingsdesign. 

‘Kombucha is een complex gelaagde, gebrouwen frisdrank’, omschrijft Eric Wewerinke, Chief Marketing van Batu. ‘Het is gefermenteerde thee, waaraan sappen en kruiden worden toegevoegd. Daarna wordt de thee opnieuw gefermenteerd. Gulpener heeft tweehonderd jaar ervaring met fermentatie. Kombucha past dan ook heel goed binnen onze brouwerij.’  

Drie smaken kombucha

Gulpener lanceerde Batu Kombucha in 2020, met een basisrange van drie smaken: Ginger & Lemon, Passion fruit & Hop en Lime & Mint. Sindsdien neemt de populariteit van de frisdrank snel toe in Nederland. 
‘Het Mongoolse woord ‘batu’ staat voor de moed en kracht om nieuwe dingen te doen. Dit vertaalt zich in alles dat wij doen: onze producten, innovatie en avontuurlijkheid en het durven ondernemen van nieuwe dingen.’

Batu, fles, doos, fles. LR
Oh My Gods! limited edition van Batu

‘Batu’ inspireert het merk ook om elk halfjaar een limited edition op de markt te brengen. Met de feestdagen in het vooruitzicht vond op 10 december de lancering van Oh My Gods! plaats. ‘Batu Kombucha focust zich vooral op millennials; zij hebben behoefte aan verrassende en spannende nieuwe smaken. Met onze limited editions proberen we iets te doen, dat nog niet eerder door een merk is gedaan. Dit geldt zowel voor de bijzondere, vernieuwende smaken als voor de verpakkingsdesigns met een verrassingselement’, vertelt Wewerinke. ‘Oh My Gods! is geïnspireerd op de tuinen van Zeus en de andere Griekse goden, met ingrediënten als vijgen, vanille en een mix van tien afrodisiaca. Met deze feestelijke kombucha voor de koude decembermaand willen we mensen aanmoedigen om het leven te vieren, net als de goden.’

‘Batu Kombucha focust zich op millennials; zij hebben behoefte aan verrassende en spannende nieuwe smaken.’

Griekse mythologie in design

Voor het verpakkingsdesign werkte het marketingteam van Batu Kombucha samen met grafisch ontwerper Manouk van der Kooij: ‘Het team geeft mij altijd veel vrijheid en interessante feedback. Het is een continue wisselwerking: bewegelijk, creatief en passend bij het merk. Aandachtspunten voor Oh My Gods! waren de feestdagen en de doorvertaling van klassieke elementen, zoals de Griekse marmeren beelden, naar een avontuurlijke, moderne wereld. De mythische sfeer, de overdaad aan rijkdom, de sensuele factor en het vieren van het leven; het komt allemaal terug in het verpakkingsdesign.’

Batu Kombucha (2)
Marmeren beelden met piercings

Van der Kooij haalde haar inspiratie onder meer uit De schepping van Adam van Michelangelo: ‘Ik zette een dromerige wereld met stoere goden neer. De klassieke marmeren beelden hebben moderne elementen, zoals tatoeages, piercings en tepelplakkers. Verder koos ik voor een afwerking met goudfolie, zodat de verpakking ook in de fotografie heel visueel aantrekkelijk is.’ 
Wewerinke vult aan: ‘We willen dat mensen onze limited editions delen met anderen, dat het een soort collectorsitems zijn. Daar slagen we tot nu toe goed in. Het verrassingselement maakt van Batu Kombucha een deelbaar object én past heel goed bij het merk.’ 
De basisrange en Oh My Gods! zijn verkrijgbaar binnen de horeca en de retail, onder andere bij Albert Heijn, Coop en Plus. 

Batu, fles, LR

 

Meer artikelen

recent new image
Batu Kombucha lanceert...

Batu Kombucha, een alternatief voor...

Lees meer
recent new image
Nieuw design voor...

Met de feestdagen in zicht keert de...

Lees meer
recent new image
Tony’s Chocolonely brengt...

Met de introductie van de ‘Amsterdam...

Lees meer
recent new image
Outlaw geeft secundaire...

De Britse designstudio Outlaw heeft een...

Lees meer
Image-Jul-30-2024-06-11-03-7865-AM

VM nieuwsbrief

  • Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkingsindustrie
  • Techniek, duurzaamheid, design en meer
  • Gratis in jouw inbox