Net als bij andere feestdagen is Valentijnsdag voor vele merken een kans om hun merk of product extra in de spotlights te zetten. Op verrassende, subtiele, of juist in het oog springende wijze proberen ze de aandacht van consumenten te trekken. Verpakkingsontwerpen worden overladen met hartjes of lieflijke boodschappen en er wordt volop gespeeld met de kleuren roze en rood. In dit artikel lichten we vier verpakkingen toe die speciaal voor de dag van Cupido ontworpen zijn.
#1 - Geheime liefdesbriefjes met de chocoladeverpakkingen van Cadbury
Chocolademerken zijn vaak de koplopers als het gaat om bijzondere en hartverwarmende verpakkingen voor Valentijnsdag. Zo ook het Engelse chocolademerk Cadbury. Zij hebben namelijk een verpakking gemaakt waarbij je het hartje in de verpakking naar beneden kan schuiven, waarna er plek vrijkomt om er een ‘geheime’ boodschap op te schrijven. Super leuk om te geven én te krijgen!
#2 - Love ‘a latte’ met de herbruikbare koffiebekers van Starbucks USA
Herbruikbare bekers worden door de SUP-regeling steeds meer gebruikt. Bij Starbucks zijn de herbruikbare bekers vanwege hun stijlvolle designs altijd al een gewild item geweest. Ook voor Valentijnsdag heeft Starbucks USA een speciale lijn uitgebracht, met lieflijke prints, contrasterende kleuren en natuurlijk heel veel hartjes! Helaas zijn deze herbruikbare koffiebekers (nog) niet in Europa verkrijgbaar.
#3 - Een gepersonaliseerde liefdesverpakking van Toblerone
Chocolade hoort bij Valentijnsdag. Toblerone speelt hier goed op in, want je kunt speciaal voor Valentijnsdag een gepersonaliseerde Toblerone chocoladereep cadeau geven. Als je in Groot-Brittannië woont tenminste. Het merk maakt het mogelijk om online een verpakking te personaliseren met bijvoorbeeld iemands naam of een lieve boodschap. Ook hebben sommige verpakkingen een bijzondere vorm of hippe designs met vrolijke illustraties en romantische gradients.
#4 - Toetjesmerk GÜ deelt lieve boodschappen op verpakkingen
Ook GÜ snapt dat liefde door de maag gaat. De meest populaire smaken van het merk kregen voor Valentijnsdag een nieuwe special editions verpakking, met een bijhorende hashtag en passende copy. Je leest er teksten op als: ‘Your spoon or mine?’ en ‘You melt my heart’. Middels een QR-code op de verpakking kun je meedoen aan de Valentijns-winactie.