Aanpakkers in co-packing

Aanpakkers in co-packing

Zo’n 1.000 medewerkers van co-packer IBN werken dagelijks voor opdrachtgevers met klinkende namen. In alles wat IBN doet, staat professionaliteit voorop. Duurzaamheid is vanzelfsprekend voor IBN, net als de aandacht voor het ontwikkelen van de medewerkers.

‘We zijn een co-packer, met het extra van een sociale onderneming. De P van People is bij ons onderdeel van wie we zijn’, zegt klantmanager Lenny de Jong. In de markt voor co-packing gaan we de concurrentie aan op kwaliteit, leverbetrouwbaarheid en dat tegen een marktconforme prijs. Dit realiseren we met een bijzondere doelgroep. En dat is eigenlijk voor onze klanten de bonus van samenwerken met IBN.’


Remko van Roosmalen (l.) en Lenny de Jong

Professionaliteit

De Jong: ‘We zijn een commercieel bedrijf en alleen door professioneel te werken kunnen we groeien. Dat doen we door te werken met mensen die om wat voor reden dan ook extra ondersteuning op de arbeidsmarkt nodig hebben. Zij worden hier opgeleid tot vakkracht. Onze vakkrachten werken voor een groot aantal multinationals en ook kleinere opdrachtgevers. Dat doen we al ruim 25 jaar waarbij we gespecialiseerd zijn in verpakkingswerk dat (nog) niet te automatiseren is.’ En dat doet IBN goed, getuige de langdurige relaties met bedrijven als Kuehne & Nagel, PepsiCo, Hero, Paardekooper, De Kikvorsch, Daelmans banket en andere toonaangevende bedrijven.

‘We maken heldere en concrete afspraken, werken marktconform en zorgen voor hoge kwaliteit en leverbetrouwbaarheid. En daarbinnen zien we dat iedereen talent heeft en dat talent benutten we. Daarmee halen we supergoede prestaties. Dat zien onze opdrachtgevers ook.’



Cijfers

Per jaar pakt IBN 6 miljoen flesjes en blikjes bier in voor retail en horeca. Bijna 10 miljoen porties jam worden jaarlijks omgepakt. De medewerkers maken jaarlijks 200.000 krimpverpakkingen voor disposables en ruim 32.000 kraampakketten voor aanstaande moeders. En dat is nog maar een kleine greep van wat er jaarlijks met de hand wordt ingepakt. Daarnaast zijn er ook nog de kortlopende acties, zoals 245.000 verrassingsdozen in vijf weken. Alles handmatig.

Flexibiliteit

IBN is gespecialiseerd in het in-, om- en verpakken van food en non-food voor A-merken en FMCG’s. Zowel voor structurele als eenmalige opdrachten zoals geschenk- en actieverpakkingen kunnen klanten terecht. Op één van de eigen locaties of via een groepsdetachering bij de klant in huis. Dat het bedrijf snel kan schakelen, bleek vorig jaar toen in opdracht van Dutch PPE Solutions (DSM en VDL) medische mondkapjes moesten worden gecontroleerd en verpakt. De keuze viel op IBN vanwege de kwaliteit, flexibiliteit en snelheid. Ook Hero, al jarenlang klant van IBN, bevestigt dat IBN flexibel is en denkt in mogelijkheden. In een eerder verschenen artikel zei de contactpersoon: ‘Wij hebben nog nooit te horen gekregen dat iets niet kan.’




Impact

Natuurlijk werkt IBN duurzaam. Supervisor Remko van Roosmalen licht het nog iets verder toe. ‘Alle maatregelen die andere bedrijven nemen, neemt IBN ook. We zijn op en top een sociale onderneming en duurzaamheid zit in ons DNA. Het is voor ons meer dan de 5.000 zonnepanelen op de daken van de vestigingen, de elektrische auto’s in ons wagenpark en het tegengaan van materiaalverspilling. Eerlijk werk en economische groei is één van de duurzame doelen van de Global Goals van de Verenigde Naties, die we nastreven. Die groei bereiken we door onze medewerkers te ontwikkelen. Daardoor kunnen we namelijk een goede en constante kwaliteit bieden aan onze klanten en een goed product. Je maakt dus impact door met ons zaken te doen.’

Artikel delen