Tomaten met een verhaal

Tomaten met een verhaal

De Backbone Branding Agency heeft een conceptuele verpakkingslijn voor tomatensauzen ontworpen. Onder de naam “Tomacho” creëerden ze een hele wereld van karakters gebaseerd op de attitude van de merknaam en persoonlijkheden die aan het product verbonden zijn.

‘Wij hebben specifieke, met de hand getekende karakters gemaakt die elk van de tien tomatenproducten weergeven’, aldus art director Stepan Azaryan. ‘We hebben ieder personage voorgesteld in een fase van hun leven, van de baby-cherrytomaatjes tot de rimpelige en uitgedroogde tomaat in olie.’

Briefing

‘De briefing die we ons stelden was helder’, zegt Azaryan. ‘Het merk Tomacho moet je laten glimlachen. Dat was geen probleem. Deze glanzende rode vruchten inspireren ons echt en stimuleren onze creativiteit. Daarom hebben een heel verhaal rond dit hoofdingrediënt gecreëerd. We daagden onszelf uit door deze vraag te stellen: als de tomaten van dit merk karakters waren met hun eigen onderscheidende persoonlijkheidskenmerken, hoe zouden ze zich gedragen, eruit zien en hoe zouden ze hun dag doorbrengen. Daarom hebben we deze tomaten tot leven laten komen door ze persoonlijkheidskenmerken en karakter te geven.

Macho

‘We hebben voor ons merk de naam "Tomacho" gekozen om te verwijzen naar de hoge kwaliteit van de tomaten. In feite past de roodbloedige aard van het Macho-personage bij de felrode kleur die een tomaat kenmerkt.’
‘Maar ook de "macho" -kwalificatie vat perfect de verhaallijn samen die we voor onze personages hebben gecreëerd. In feite zijn de "Tomachoes" dappere wezens, er trots op deel uit te maken van zo'n hooggeplaatste familie.’
‘De patriarch van het gezin neemt zijn plicht om zijn gezin te beschermen zeer serieus en besteedt zijn tijd aan het beschermen van hen in het veld. Hij zorgt ervoor dat GGO's, pesticiden en andere kunstmatige substanties uit de buurt blijven van zijn verse en gezonde kinderen, zodat ze op de meest natuurlijke manier rijpen en rijpen.’
‘Voor deze nieuwe lijn wilden we een band met de consument tot stand brengen door visueel zijn aandacht te trekken en hem met het product te vermaken. Dat doen we met het humoristische en unieke ontwerpconcept.’

www.backbonebranding.com

 

 

Artikel delen