Panther maakt display voor kleurpotloden van  Staedtler

Staedtler-display legt link naar de natuur

Staedtler uit het Duitse Neurenberg heeft haar back-to-school-campagne voor 2021 gewijd aan het thema "natuur". Panther Display heeft hiervoor een actiedisplay voor het POS ontwikkeld, waarbij de focus wordt gelegd op de succesvolle en populaire kleurpotloden van het merk Noris Colour.

Centrale blikvanger van het display is een hoog oprijzende boom met een driedimensioneel bladerdak. De boom staat symbool voor een verantwoordelijke omgang van Staedtler met hout als hulpbron, waar de potloden van worden gemaakt. De display heeft de basisafmetingen van een ½ pallet, waarin zowel artikelen aan eurohaken worden gepresenteerd als rechtopstaande producten in hangende trays en op een bodemtray. Het steunt op een golfkartonnen pallet met afdekplaat en biedt op maximaal zes niveaus aan de voor- en achterkant evenals aan een smalle zijkant veel ruimte om producten te presenteren. Het display kan op elk moment worden bijgevuld met de merkproducten.
Constanze Weber, Trade Marketing Manager van de firma Staedtler ziet de campagne al met spanning tegemoet: ‘Er is een display ontstaan dat sterk de aandacht trekt, en dat geheel in het teken des tijds aan het thema natuur is gewijd. Van veraf zal de bijzondere boomkruin de aandacht trekken, alleen al omdat dit materiaal behoorlijk opvalt. Wanneer men heel dichtbij is, nodigen de vele detailrijke illustraties de toeschouwer uit om de natuur en ook het een of andere favoriete potlood te ontdekken.’

Honeycomb

Aan de linkerkant van de displaywand groeit een fantasierijk vormgegeven boom:  Het bladerdak hiervan is voor een deel gemaakt van een groene honeycomb: Om het 3D-effect te bereiken, wordt de eenzijdig aan de contour van de gedrukte boomkruin verlijmde honeycomb ter plaatse opengevouwen en bevestigd. Daarmee krijgt de boom een natuurlijke, rondom zichtbare kruin en het display ziet er van veraf heel bijzonder uit. Wanneer het wat tocht, ritselt het fijne papier van de honeycomb en lijkt zo op blaadjes in de natuur die bewegen in de wind.
Verwijzend naar de teken- en kleurpotloden krijgt het display een grafische vormgeving, waarbij met de hand gearceerde tekeningen van natuurmotieven – aarde, gras, bloemen, dieren enz. – met elkaar worden gecombineerd. Het bekende merklogo van Staedtler wordt in het midden op het display-element geplaatst en is al van verre herkenbaar.
Het van golfkarton gemaakte display gaat aan het eind van de campagne terug naar de materiaalkringloop en zal via de recycling van oud papier opnieuw worden gebruikt.

 

 

Reacties

Reactie toevoegen