L'Oréal brengt 'papieren’ tube op de markt

L'Oréal: papieren tube op de markt

L’Oréal en Albéa hebben lang gewerkt aan een duurzame verpakking voor de cosmeticawereld. Het resultaat: een tube waarvan een groot deel van het plastic wordt vervangen door papier. Dit materiaal is van gecertificeerd biologische afkomst. La Roche-Posay – onderdeel van de l’Oréal Group – is het eerste merk dat deze tube nu gebruikt.

 

Tube voor cosmetica

De body lotion van de Anthelios-serie van La Roche-Posay is het eerste cosmetische product dat in de nieuwe tube op de markt verkrijgbaar is. ‘Het product beschermt de huid tegen de schadelijke effecten van de zon, de verpakking draagt bij aan de bescherming van het leven in zee en het milieu’, zegt Philippe Thuvien, directeur Verpakking en Ontwikkeling bij L’Oréal. ‘We willen de ecologische voetafdruk van onze verpakkingen zoveel mogelijk verbeteren en dit is een mooie stap.’ Gilles Swyngedauw, directeur RSE, Innovatie en Marketing van Albéa, voegt toe dat het innovatieve partnerschap met L’Oréal ‘het beste in beide ondernemingen naar boven haalt met als resultaat een duurzame verpakking voor de cosmeticawereld’.

45% minder plastic

De ‘papieren’ tube bevat 45% minder plastic in vergelijking met conventionele tubes. Het plastic is vervangen door FSC-gecertificeerd papier, zegt Swyngedauw. Albéa ‘Een en ander heeft wel gevolgen gehad voor ons productieproces. Dat hebben we moeten aanpassen om deze nieuwe technologie te kunnen integreren’, vertelt Barbara de Saint-Aubin, Managing Director van Albéa Tubes Europe.

 

 

Reacties

Reactie toevoegen