viscom 2017 toont packaging- en display-trend

viscom 2017 staat gepland voor 18 tot 20 oktober in Düsseldorf. Volgens organisator Reed Exhibitions zijn trends voor verpakkingen en display één van de onderwerpen die onder de aandacht zullen worden gebracht.

Met het nieuwe Packaging-terrein en op de tweede beursdag de “Focusdag POS, Display en Packaging“ biedt de Europese vakbeurs voor visuele communicatie dit jaar een programma voor verpakkingsdeskundigen. Zelfverklaard doel is de verbinding van creatievelingen met de verpakkingsindustrie.

Verpakkingstrends

‘Het thema “Packaging” krijgt op de jaarbeurs een heel nieuwe betekenis’, zegt viscom directeur Petra Lassahn. ‘Met de nieuwe speciale tentoonstelling leveren wij dit jaar samen met de branche het bewijs hoe belangrijk verpakkingen zijn.’

De Food-Packaging-Design-Agentuur M.I.L.K. met het “Food Research & Innovation Lab op wielen“ vertegenwoordigt een nieuwe beweeglijke pre-test-methode voor verpakkingen. Per foodtruck worden op straat 1.000 meningen van consumenten verzameld.

Verpakkingsspecialist Pacproject zal op het speciale terrein zijn digitale “Trend Connector“ demonstreren. Bezoekers kunnen live uitproberen, hoe snel en eenvoudig verpakkingseigenschappen met trends en voordelen verbonden kunnen worden.

www.viscom-messe.com

 

 

viscom 2017 shows packaging and display trends

viscom 2017 is scheduled for 18 to 20 October in Düsseldorf. According to organizer Reed Exhibitions, packaging and display trends are one of the topics which will be brought to the attention.

With the new Packaging area and, on the second day of the exhibition, “the “Focus day POS, Display and Packaging”, the European trade fair for visual communication offers a program for packaging professionals. Self-proclaimed goal is the connection of creative people with the packaging industry.

Packaging trends

‘The theme “Packaging” is given a whole new meaning during the annual exhibition’, says viscom director Petra Lassahn. ‘This year with the new special exposition, we prove, along with the industry, how important packaging is.’

The Food-Packaging-Design-Agency M.I.L.K. with its “Food Research & Innovation Lab on wheels” represents a new mobile pre-test method for packaging. Per foodtruck 1,000 opinions of consumers are collected in the street.

Packaging specialist Pacproject will demonstrate in the special area its digital “Trend Connector”. Visitors can try out live, how fast and easy packaging properties can be connected with trends and benefits.

www.viscom-messe.com

Reacties

Reactie toevoegen