Relaunch Zonnatura thee in nieuwe SOGOOD-verpakkingen

Zonnatura van Wessanen Benelux is een biologisch merk waar tweeënhalf jaar mee aan de weg wordt getimmerd met innovatie, communicatie, winkel executie en packaging design. Zo wordt de komende weken de thee-categorie van Zonnatura geherlanceerd, informeert designbureau SOGOOD in Haarlem.

Adrie Risseeuw, marketing manager Zonnatura bij Wessanen Benelux: ‘Ons thee-assortiment is gedurende de tijd zo gegroeid, dat het moeilijk was voor de consument om het onderscheid tussen de 28 thee-varianten te begrijpen en de juiste thee-variant in het winkelschap te vinden. We hebben op basis van consumer insights een categorie- en merksegmentatie aangebracht. Het thee-assortiment is nu in vier segmenten opgedeeld, elk met een eigen benefit en design, die toch één Zonnatura-familie vormen. Deze bestaat uit een groene theelijn (bijvoorbeeld Groene thee Gember), de kruiden-expertlijn met functionele benefits (zoals Detox), een segment waarin we kruiden blenden om ultieme smaaksensaties te creëren (bijvoorbeeld Bloesemmix) en tenslotte 100% pure kruiden (bijvoorbeeld 100% Kamille).’

Edwin Visser, directeur van SOGOOD: ‘Wessanen heeft veel geïnvesteerd in kwalitatief en kwantitatief onderzoek en die inzichten leidden weer tot design aanpassingen. Het is continue balanceren tussen vernieuwing en vertrouwdheid en tussen profilering per propositie en één familiegevoel.’

www.sogooddesign.nl

Tags (taxonomy): 

Reacties

Reactie toevoegen