Presentatie NLPA-jury categorie Food Vers

Presentatie NLPA-jury categorie Food Vers

Verse voedingsmiddelen kocht je vroeger bij slager, bakker, groenteman en kruidenier. Die tijd ligt ver achter ons. We kopen heel veel verse producten verpakt en vaak ook al gesneden, soms zelfs al bereid. Verse voedingsmiddelen vormen een belangrijke categorie bij de NL Packaging Awards.

De wereld is veranderd: we staan steeds korter in de keuken, maar we willen wel vers, lekker en gezond eten. Dat kan, dankzij goede verpakkingen. Maar we eisen tegenwoordig wel dat die verpakkingen het milieu minimaal belasten. En de merken? Zij willen opvallen in het schap en hun merkwaarden uitstralen.

Bij de jurering voor de NL Packaging Awards zal de professionele jury, die wij hier voorstellen, al deze aspecten meenemen in de beoordeling van de inzendingen. De jury in alfabetische volgorde:

Siebelien Defesche, Kazoi

Met ruim 25 jaar (inter)nationale ervaring op het gebied van Retail, FMCG (food & beverages, bodycare) en Media/Telecom/ MarTech, is Siebelien Defesche een allround marketing professional. Sinds 2006 werkt zij als zelfstandig ondernemer, als interimmer of consultant op senior- en managementfuncties. Haar professionele expertise ligt met name op het gebied van innovatiemanagement, business development, marketing, category en communicatie management. Voor bedrijven als Nestlé, PepsiCo, Douwe Egberts, Unilever en Koninklijke Verkade heeft Defesche diverse packaging design projecten gedaan.

Geert Frank, Royal Smilde

Geert Frank is al een aantal jaar een van de juryleden van de NL Packaging Awards. Na zeven jaar werkzaam geweest te zijn in commerciële rollen bij FrieslandCampina heeft hij twee jaar geleden de overstap gemaakt naar Royal Smilde.

Bij het grote publiek is Royal Smilde misschien niet heel bekend. Toch komt bijna iedere consument in Nederland, maar ook daarbuiten, dagelijks in aanraking met producten die door dit familiebedrijf worden ontwikkeld en op de markt worden gebracht. Royal Smilde is producent van salades, sauzen, quiches, pie’s en margarines. De afzetkanalen zijn divers; van binnen- tot buitenland, van retail tot industrie met daar tussenin een sterke focus op foodservice. Zowel branded als Prive Label. Dit alles in meer dan 60 landen.

Met zijn marketingteam werkt hij dagelijks aan nieuwe introducties, impactvolle campagnes en de internationale uitrol van concepten.

‘Verpakkingen zijn een heel belangrijk onderdeel van de marketingmix waarmee je afnemers en consumenten tot het laatste moment voor aankoop kan overtuigen. Verpakkingen kunnen daardoor het verschil maken, zowel in vorm, kleur als gemak’, aldus Frank.

‘Met heel veel plezier zit ik ook het komende jaar in de jury van de NL Packaging Awards en kijk ik uit naar alle verpakkingen die we als jury gaan beoordelen.’

Taco Schmidt, Quindle, juryvoorzitter

Taco Schmidt is design strateeg en oprichter van Qindle Innovation & Design. Hij is meer dan 18 jaar werkzaam als Innovator voor global brands en scale-ups.

In 2017 startte Schmidt Qindle Innovation & Design een creative consultancy agency met hands-on design team die nieuwe merk & product proposities ontwikkelen voor o.a. Intel, Haier, Cloetta, Rituals, NIBC en Reckitt Benckiser. Qindle is een business partner die oplossingen biedt door designstrategie met creatieve denkkracht en vernieuwende merk- en productontwikkeling te integreren Met de combinatie van expertise, ervaring en persoonlijkheid gekoppeld aan een creatieve-denken-en-doen mentaliteit maakt Qindle zijn belofte “Make it Real” meer dan waar.

Schmidt is een zeer gedreven, ondernemende creatief met een grote passie voor innovatie en design. Bij de start van de NL Packaging Awards in 2016 mocht hij met Heineken Ignite de award voor Consumer Innovation in ontvangst nemen.

Hij heeft intensief samengewerkt met o.a. B/E Aerospace, Cloetta, McCain, Haier, Heineken, Intel, Optelec, PepsiCo, Philips, Proxim, Mondelez, Rituals, Strongbow en Unilever.

Schmidt heeft ervaring als voorzitter of jurylid bij onder meer de NL Packaging Awards, Dutch Creative Hero awards en Dutch Coolest Brand awards.

‘Succesvol design is een positieve bijdrage voor het merk, bedrijfsresultaat én voor de wereld’.

Felice Uiterwijk, Fairtrade Original

Felice Uiterwijk is Marketing Manager bij Fairtrade Original. Ze studeerde Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam en ging daarna aan de slag bij Mars, Sara Lee, ICI Paris XL en bij designbureau ANTHEM!

Met oog voor design, gevoel voor strategie en een hart voor mensen, komt alles nu samen bij Fairtrade Original: een missie gedreven organisatie waar ze iedere dag meewerkt aan het bereikbaar maken van eerlijk eten en drinken voor iedereen.

Ze is een enthousiaste marketing professional met uitgebreide ervaring binnen fast moving consumer goods en retail op het gebied van management, strategie, innovatie, product ontwikkeling & communicatie. Felice is een vast lid van het designpanel van Marketing Tribune waar ze iedere 4 weken een kritische blik werpt op een actuele designcase.

Artikel delen