PLUS-huismerk krijgt nieuw verpakkingsdesign

PLUS-huismerk krijgt nieuw verpakkingsdesign

Alle verpakkingen van het PLUS-huismerk krijgen een nieuw verpakkingsdesign. De groene band met het PLUS-logo verdwijnt en de focus ligt op het product zelf.

Op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen in de verpakkingssector? 

PLUS-huismerk

Brandnew creëerde het design voor PLUS. De eerste nieuwe verpakkingen liggen al in de winkels en de uitrol volgt. PLUS streeft ernaar binnen vier jaar alle huismerkverpakkingen te hebben aangepast. ‘Het werd tijd voor iets nieuws. De groene band met het logo op de PLUS-huismerkverpakkingen hebben we acht jaar gevoerd’, vertellen brandmanagers Reinie Cazant en Janneke van den Hoven. ‘PLUS staat voor Goed Eten. Díe boodschap willen we uitdragen met deze nieuwe verpakkingen. Daarom staat ook het product centraal op de frontside.” Het verpakkingsdesign is een creatie van Brandnew. We willen hiermee de zintuigen van consumenten prikkelen, zeggen de ontwerpers. “Wie voor het schap staat ruikt het versgebakken brood, de koffie, je proeft de knapperige afbakbroodjes en daarmee wordt de consument verleidt tot aankoop.”

PLUS-huismerk duurzamer

Het moment van de restyling grijpt PLUS meteen ook aan om de nieuwe verpakkingen te verduurzamen. Het aluminium is bijvoorbeeld uit de verpakkingen van de PLUS-koffiebonen en - filterkoffie gehaald. Dat maakt dat de lege verpakkingen bij het plastic afval kunnen en dus gerecycled worden. Bij de restyling van de gebaksdozen heeft PLUS een groot deel van het plastic vervangen door karton, wat volgens de supermarktorganisatie op jaarbasis een plastic besparing van 168 ton plastic oplevert.

Artikel delen