O-I maakt nieuwe fles voor bekroonde Poolse wodka Akademicka

De Nederlandse distilleerderij Toorank Distilleries heeft zijn activiteiten uitgebreid naar de VS. Voor de lancering van de bekroondeAkademicka wodka op de Amerikaanse markt produceerde O-I een stijlvolle fles met opvallend reliëf. “Met een glasverpakking kunnen we de kwaliteit van ons smaakvolle product extra benadrukken”, vertelt Pascal Weijers, Plant Manager bijToorank.

Toorank Distilleries groeide de afgelopen jaren uit tot een snelgroeiende en innovatieve producent van gedistilleerd in Nederland. Geregeld pakt het bedrijf uit met nieuwe merken, zoals in 2010 met de succesvolle Coppa Cocktails. Ook voor de verpakking van deze kant-en-klare cocktails werkte Toorank samen met O-I, ’s werelds grootste producent van glasverpakkingen. O-I inspireerde Toorank met de opvallende shakerfles. 
Onlangs is Toorank begonnen aan een nieuw avontuur: de lancering van een beperkt assortiment producten in de Verenigde Staten. “Wij zijn overtuigd van het potentieel van onze premium producten op de Amerikaanse markt. Bijvoorbeeld voor wodka is de VS een belangrijke afzetmarkt”, aldus Pascal Weijers.
Het debuut van de Akademicka wodka in de VS ging zeker niet onopgemerkt voorbij. Nog voor de premium wodka officieel verkrijgbaar was, werd hij tijdens de gerenommeerde San Francisco World Spirits Competition 2011 uitgeroepen tot winnaar van een dubbele gouden medaille.

Volgens aloude Poolse traditie
Toorank lanceerde de Akademicka wodka in 2005 in Europa, gesteund door de knowhow van een van de oudste wodkadistilleerderijen in Polen. De wodka is viermaal gedistilleerd om extra karakter toe te voegen en de zachtheid van de kristalheldere drank te garanderen.
Voor het distillaat wordt mineraalwater gebruikt uit de Poolse regio Neder-Silezië, bekend om zijn exquise minerale bronnen. “Bij al onze producten staat de kwaliteit voorop”, aldus Pascal Weijers. “Die boodschap wordt door de verpakking nog eens versterkt. We werkten voor de ontwikkeling van de glazen fles van 75cl en 1,75l opnieuw samen met O-I.” 
O-I creëerde voor de Amerikaanse markt een nieuwe, strakke Akademicka fles met een licht verzonken etiketvlak. De naam Akademicka werd op de buik van de fles verticaal aangebracht in reliëf. “Onze opdracht was ervoor te zorgen dat de glasverpakking de merkbeleving van Akademicka zou ondersteunen”, vertelt Patrick Waegemakers, Segment Manager Beer, Spirits & Wine Packaging van O-I in de Benelux. “De originele en stijlvolle fles laat deze wodka opvallen in de bar en in het winkelschap.” De flessen voor de Akademicka werden in een Duitse O-I fabriek geproduceerd.
Met de Akademicka wodka richt Toorank zich in de eerste plaats tot het middensegment in de horeca. De wodka is al verkrijgbaar in drie Amerikaanse staten (Texas, New Mexico en Colorado). Later dit jaar volgt dedistributie in nog meer staten. Intussen lanceerde Toorank Distilleries in de VS ook een gin en de Black Scott whisky (5 en 12 jaar oud), eveneens in eenfles van O-I. Eind 2011 volgt ook de Amerikaanse introductie van de in Europa succesvolle Coppa Cocktails.
Toorank Distilleries wordt in de VS gedistribueerd door Total Beverages Distribution. Deze distributeur stelt de Toorank-producten van 16 tot 19 oktober 2011 voor tijdens de NBWA Annual Trade Show in Las Vegas.

OI creates bottle for Toorank Wodka

Toorank recently started a new adventure: the launch of a limited range of products in the United States. "We are convinced of the potential of our premium products in the U.S. market. For example, in the UD, vodka is a major market", said Pascal Weijers of Toorank.
The debut of the Akademicka vodka in the U.S. certainly did not go unnoticed. Even before the premium vodka officially became available, it was declared the winner of two gold medals at the prestigious San Francisco World Spirits Competition 2011

Toorank Akademicka vodka, was launched in Europe in 2005, backed by the expertise of one of the oldest vodka distillery in Poland. The vodka is distilled four times to add extra "For all of our products, the quality comes first," said Pascal Weijers. "That message is reinforced by the packaging. We worked to develop the 75cl glass bottle of 1.75 liters again with OI.
OI created for the American market a new, sleek bottle.

Tags (taxonomy): 

Reacties

Reactie toevoegen