Nominaties BNO Packaging Talent Award 2017

Voor de BNO Packaging Talent Award 2017 zijn vijf jonge ontwerpers/ontwerpstudenten genomineerd. Tijdens het Superfast#4 event op 27 oktober in Eindhoven (in de Dutch Design Week) worden de winnaars bekend gemaakt.

De casus - ontwerp een verpakkingsontwerp voor een biertje - kwam dit jaar van Brouwers Albert Heijn.

Het betreft de uitbreiding van het assortiment met special edition: IPA - India Pale Ale. De opdracht was om binnen de merkidentiteit van Brouwers een nieuw verpakkingsdesign voor het IPA-biertje te ontwikkelen en deze identiteit te vertalen naar de verschillende producten en dragers.

De jury bestaat uit:

- voorzitter Jobert van de Bovenkamp, creative director Millford;

- Jeroen Provoost, manager design & visual identity Albert Heijn;

- Ditte Glebbeek, design director, dBOD, VBAT Group;

- Tessa Oudijn, creative director en partner in BRUM;

- Rita van Hattum, BNO en secretaris van de jury.

Veel deelnemers hebben de briefing goed gelezen. Elementen uit de ontstaansgeschiedenis van IPA-bier zijn in veel ontwerpen terug te vinden en patronen en kleuren refereren aan het karakter van India. Toch zijn er naar eigen zeggen extra stappen nodig om de ontwerpvoorstellen aan te laten sluiten bij de merkidentiteit van Brouwers en het ook echt “schapwaardig” te maken. 

De genomineerden zijn:

- Amanda de Ruiter, student Grafisch Lyceum Utrecht;

- Lennaert van ’t Loo, student Grafisch Lyceum Rotterdam;

- Tijs Kramer, student Academie voor Creatieve Technologie, Saxion Hogeschool Enschede;

- Pim Elschot, afgestudeerd in 2017, Media vormgeving, St Lucas Boxtel;

- Eva Verbeek, afgestudeerd in 2016, Communicatie en Multimedia Design Avans Hogeschool Den Bosch.

Uitreiking

De uitreiking is tijdens Superfast#4: Gamechanging in Packaging, op 27 oktober 2017 in het Natlab in Eindhoven. Het is de vierde keer dat de BNO Packaging Talent Award wordt uitgereikt, mede dankzij Easyfairs/Packaging Innovations.

BNO NEXTpack

De BNO Packaging Talent Award is een initiatief van het BNO-platform NEXTpack. Doel is het vakgebied onder de aandacht te brengen van design studenten, jonge ontwerpers en beroepsopleidingen. BNO NEXTpack verenigt de volgende Nederlandse brand en packaging design bureaus: Anthem, Bowler & Kimchi, Brum Design, Bataafsche Teeken Maatschappij, dBOD, DesignBridge, FLEX/design, Millford, PROUDdesign, Reggs, SOGOOD, VBAT en Snow Donuts.

http://bno.nl/packagingtalent

http://bno.nl/nextpack

Reacties

Reactie toevoegen