NL Packaging Awards 2020 jury categorie Drankverpakking Alcoholisch

NLPA-jury categorie Drankverpakkingen

De NL Packaging Awards-jury Drankverpakkingen (alcoholisch) heeft het ieder jaar weer zwaar. De keuze aan mooie inzendingen is groot in dit segment. Maak kennis met de juryleden.

Frank Nas, juryvoorzitter

Frank Nas (1969) is managing director bij Design Bridge in Amsterdam. Frank combineert al meer dan 20 jaar succesvol zijn passie voor ontwerp, branding en people management. Na bij verschillende gespecialiseerde ontwerpbureaus te hebben gewerkt, begon hij in 2003 bij Design Bridge. Sindsdien heeft hij een expertise ontwikkeld in veel verschillende design disciplines: grafisch, corporate branding en verpakkingen, 3D en structureel, interieurs, digitaal en meer.

Frank is betrokken geweest bij een groot aantal bekroonde projecten waaronder de Dutch Design Awards, ADCN awards en Pentawards. Hij is in het bijzonder trots op het succes van Design Bridge als het “meest bekroonde bureau” in het D&AD en “Agency of the Year” op Pentawards.

Design Bridge is een award-winnend, internationaal merkontwerpbureau dat is opgericht in 1986. DesignBridge heeft vestigingen in Amsterdam, Londen, Singapore en New York. Het bureau biedt geïntegreerde merkoplossingen. Momenteel werkt DesignBridge in meer dan 40 landen voor merken als AkzoNobel, Diageo, Jacobs Douwe Egberts, Mondelez, Koninklijke FrieslandCampina en Nestlé.

Claartje Corver, HEMA

Met zowel een creatieve, als een communicatief-strategische, opleiding in haar zak rolde Claartje toevallig het vak in.

‘Het kwam via mijn netwerk voorbij en vanuit mijn liefde voor eten & drinken, mooie dingen maken en creativiteit te vertalen naar commercie nam ik zomaar aan dat dit wel eens mijn vak zou kunnen worden.’

Dat is inmiddels ruim 15 jaar geleden. Bij verschillende designbureaus deed ze ruime ervaring op en werkte ze met veel enthousiasme voor veel verschillende merken. Daarna waagde ze de stap HEMA waar ze verantwoordelijk is voor Packaging Design en elke dag meer leert van de ins en outs in retail-land. Ze gelooft dat design een van de meest belangrijke commerciële tools is die er zijn.

‘De bouwende en bindende kracht van verpakkingen wordt nog altijd onderschat! Vorm is een reflectie van wie je bent als merk en het is een serieus vak om dat te vangen en naar een fysieke uiting te vertalen.’

Daarom fietst ze iedere dag met veel plezier en vol motivatie naar haar werk.

‘Want wat is er nou leuker dan daarmee bezig te zijn? Zeker in een tijd waarin ons vak op alle fronten spannend is en onderhevig is aan de tijdsgeest. Sustainability, 3D packaging, online performance van verpakkingen, storytelling en retailers die merken worden (of eigenlijk al zijn), het zijn allemaal factoren die invloed hebben en ons op scherp zetten. Superspannend!’

Heidi Boersma, Guts&Glorious

‘Ik ben Heidi Boersma, Creatief directeur en mede-oprichter van Guts&Glorious. Ik ben in 2000 afgestudeerd aan de Willem de Kooning academie te Rotterdam. Bij mijn eerste baan bij TBWA Designers Company heb ik het vak packaging design ontdekt. Ik werd er door gegrepen en het heeft me nooit meer losgelaten. De combinatie van conceptueel onderscheidend werk maken, dat klopt bij het dna van een merk, is voor mij de grootste uitdaging. De consument op een eigen, originele en karaktervolle manier aanspreken is de essentie van het vak wat mij betreft.

Na TBWA Designers Company, waar ik 6 jaar werkzaam was, ben ik bij Brandnew design gaan werken waar ik in aanraking kwam met het werken voor een private label. Een andere manier van denken en werken dan bij de gevestigde A-merken, maar de dynamiek die bij PL design komt kijken vind ik erg boeiend. Na vijf jaar Brandnew design ben ik als freelancer gaan werken en heb ik bij verschillende packaging designbureas gewerkt.

5 jaar geleden ben ik samen met Vincent Limburg en Leon Bosboom Guts&Glorious gestart. Een packaging designbureau dat zich onderscheidt door creatief gedreven te zijn en ervaring te hebben op het gebied van A-merk en Private Label-strategie. We zijn alledrie creatieven en ondanks dat we inmiddels gegroeid zijn als bureau (we zijn inmiddels met 12 man), hebben we de liefde voor het vak altijd vast weten te houden. Wij worden gedreven door onze kennis en passie voor merken met lef en een duidelijke visie, die ons hun vertrouwen geven en met wie we samen tot de beste resultaten komen.’

Maarten Geerse

‘Mijn naam is Maarten Geerse, woonachtig in Utrecht en inmiddels ruim 10 jaar werkzaam in de verpakkingsontwikkeling.  Na mijn studie Industrieel Ontwerpen ben ik mijn verpakkingsloopbaan begonnen in de babyvoeding (Danone). Na zes jaar bij KraftHeinz R&D Europe te hebben gewerkt, ben ik in 2016 gestart bij Swinkels Family Brewers (van merken als Bavaria, Palm, La Trappe). Tot voor kort was ik daar werkzaam in de functie van Packaging Development Manager, waarbij ik de nadruk heb gelegd op de introductie van innovaties, ontwikkelen van verpakkingen met verlaagde milieu-impact en kostenreducties. Daarnaast heb ik in die periode de opleiding NVC Verpakkingskundige II afgerond. Ik kijk ernaar uit om voor de eerste keer deel te nemen als jurylid voor de NL Packaging Awards.’

 

Reacties

Reactie toevoegen

Gerelateerd nieuws