Nieuwe Heidelberg-pers voor AGI van de Steeg

Nieuwe Heidelberg-pers voor AGI van de Steeg

AGI van de Steeg, producent van luxe verpakkingen, heeft 8 maart haar nieuwe Heidelberg Speedmaster XL 106 officieel in gebruik genomen.

De nieuwe Heidelberg Speedmaster XL 106 zeskleurenpers met dubbele laktoren waarmee Van de Steeg luxe verpakkingen voor onder meer de cosmetica-branche drukt, kostte 3,2 miljoen euro. De nieuwe aanwinst vervangt twee drukpersen.

Marktkentering

Tot 2014 focuste AGI van de Steeg op het ontwerp en de productie van CD- en DVD-hoezen. Toen deze markt grotendeels migreerde naar het digitale domein van onder andere Amazon en Netflix, beleefde het bedrijf een pijnlijke periode met diverse reorganisaties als gevolg. In 2012 werd de strategische beslissing genomen om te focussen op het drukken van luxe vouwkarton en massief kartonnen verpakkingen voor onder meer cosmetica en consumentenelektronica. Die keuze betaalde zich uit, want het bedrijf laat sinds drie jaar voorzichtige omzetgroei en winst zien. Inmiddels komt 70% van de omzet uit het vervaardigen van luxe verpakkingen. 

Nu ook focus op Nederlandse markt

AGI van de Steeg is een zelfstandig onderdeel van een Brits moederbedrijf en bewerkt sinds kort ook actief de Nederlandse markt voor luxe verpakkingen. Binnenkort komt de Nederlandstalige versie van de website gereed, die tot nu toe alleen in het Engels en Duits beschikbaar was. Op 19 en 20 maart is AGI van de Steeg bovendien met een stand vertegenwoordigd op het nieuwe NL Packaging Event in de Rijtuigenloods in Amersfoort.

www.vandesteeg.com

Artikel delen