A new life to self-adhesive labels.

Nieuw leven voor etiket release liner

Henkel’s Beauty Care business unit, die merken als Schwarzkopf vermarkt, heeft in samenwerking met UPM Raflatac haar etiketafval verminderd naar nul.

Henkel genereerde in 2016 meer dan 400 ton gesiliconiseerde cellofaan etiketafval in haar Duitse Wassertrüdingen faciliteit. Door middel van het RafCycle recycling-concept van UPM Raflatac is Henkel in staat om de gehele hoeveelheid dat gelijk staat aan 20 truckladingen etiketafval, te recyclen.

Het innovatieve RafCycle-concept geeft nieuw leven aan zelfklevende etiketafval dat anders zou zijn verbrand of op de vuilstort terecht zou zijn gekomen. UPM verzamelt de gebruikte etiket release liner van Henkel en recyclet het in de UPM Plattling papierfabriek in Duitsland in nieuw grafisch printpapier voor boeken en magazines.

www.henkel.com

www.upmraflatac.com

New life to label release liner

Henkel’s Beauty Care Business unit, which markets brands such as Schwarzkopf, has reduced its label liner waste to zero in a partnership with UPM Raflatac.

Henkel generated more than 400 tons of siliconized glassine label liner waste at its Wassertrüdingen facility in Germany during 2016. Through UPM Raflatac’s RafCycle recycling concept, Henkel has been able to recycle the entire amount, equivalent to 20 truckloads of liner waste.

The innovative RafCycle concept gives a new life to self-adhesive label waste that would otherwise be incinerated or landfilled. In this latest success, UPM collects used label release liner from Henkel and recycles it into new graphic printing paper for books and magazines at the UPM Plattling paper mill in Germany.

www.henkel.com

www.upmraflatac.com

Reacties

Reactie toevoegen

Gerelateerd nieuws