Meer omzet en winst O-I

Glasverpakkingsfabrikant Owens Illinois (O-I) meldt een hogere omzet en winst in het derde kwartaal van dit jaar. Tegelijkertijd waarschuwt het bedrijf voor een taai vierde kwartaal van dit jaar.

O-I boekte in het afgelopen kwartaal met 1,3 miljard euro een omzetstijging van 2 procent ten opzichte van het derde kwartaal in 2012. Ook het verkochte volume nam met hetzelfde percentage toe. Het volume in Europa steeg met 7 procent door groei in de segmenten wijn, voedingsmiddelen en bier. O-I meldt een toename van de operationele bruto kwartaalwinst (EBIT) met 6 procent tot 190 miljoen euro ten opzichte van vorig jaar. Die winst is volgens het bedrijf te danken aan een hogere omzet en volume, vooral in Europa, in combinatie met lagere structurele kosten.

O-I CEO Al Stroucken lichtte toe dat zijn bedrijf profiteert van haar brede geografische vertegenwoordiging in de wereld. De groei in omzet in Europa, Noord-Amerika en Azië-Pacific compenseerde namelijk ruim de terugval in Zuid-Amerika. Stroucken verwacht voor het vierde kwartaal een moeizamere maar stabiele vraag. Gezien de onzekere situatie in Zuid-Amerika wordt in dit kwartaal geen omzetgroei verwacht.                              

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

O-I records improved performance in Q3

Glass packaging specialist O-I has posted improved sales, profits and volumes in the third quarter of 2013, but warned of a sluggish fourth quarter in North America and Europe

Net sales in the third quarter of 2013 were 1,78 billion dollar up 2% over the prior year third quarter. Volume, in terms of tonnes shipped, increased 2% year-over-year. Europe volume increased 7% on growth in wine, food and beer.

Segment operating profit was 259 million dollar, up nearly 6% over prior year third quarter. O-I said it had achieved improved profitability from increased sales and production volumes, particularly in Europe, as well as reduced structural costs.

On the fourth quarter, CEO Al Stroucken commented: 'We expect market demand in North America and Europe to be sluggish, but stable. As we have limited visibility into the uncertain macroeconomic conditions in South America, our plans anticipate no growth there in the fourth quarter.'

Bron: 
PackagingNews

Reacties

Reactie toevoegen