Limited edition van retro-fles Jägermeister

Het hoofd van het Hubertus hert, symbool van de kruidenlikeur van het merk Jägermeister, is internationaal net zo bekend als de drank zelf. Het is dus geen verrassing dat dit iconische symbool de show steelt op de nieuwe retro-fles van het merk. De flessen van deze ‘limited edition’ worden geproduceerd door O-I, wereldleider in glasverpakkingen. Ook in Nederland is de fles verkrijgbaar.

 

Ooit een traditioneel merk met een wat gedateerd imago, wordt de kruidenlikeur van Jägermeister vandaag overal ter wereld gesmaakt door jong en oud. De nieuwe, gelimiteerde retro-fles reflecteert met zijn tijdloos design zowel de moderne als de traditionele waarden van het merk.

 

Naast het hertenhoofd dat in reliëf is aangebracht op de achterkant van de fles en de belettering op de zijkant, verbeeldt het etiket de meer dan 75 jaar lange geschiedenis van het iconische merk. Het opvallende design van de fles wordt gekenmerkt door de vintage look, de robuuste vierkante vorm en de typische groene Jägermeister kleur, die speciaal voor het merk werd ontwikkeld.

 

Voor de producent uit Wolfenbüttel, Duitsland, vormde het unieke design de grootste uitdaging bij de ontwikkeling van de retro-fles. “We wilden hetzelfde uiterlijk, inclusief de typische kenmerken, bewaren als de historische fles. Wel werd het gewicht verhoogd om de merkwaarde optimaal uit te drukken”, aldus Bettina Riemenschneider-Schilling, technisch assistent bij Master-Jägermeister SE.

 

Jägermeister ontwikkelde de speciale editie van de fles in nauwe samenwerking met O-I, sinds lange tijd zijn productie- en designpartner. “Samen slaagden we erin dit uitdagende project vorm te geven binnen het gegeven tijdsbestek”, zegt Eric Heinemann van O-I in Duitsland. “Mast-Jägermeister en O-I werken al meer dan 20 jaar succesvol samen. De ontwikkeling van deze iconische fles was voor ons dan ook erg belangrijk. Vooral de vintage look laat een sterke visuele impressie na.”

 

O-I produceert 900.000 exemplaren van de retroflessen. “Jägermeister heeft een traditie van glasverpakkingen”, zegt Bettina Riemenschneider-Schilling. “De uitvinder van de drank, Curt Mast, wilde een robuuste, stevige fles voor zijn kostbare drankje. Hij testte verschillende modellen door ze vanaf hoogte op de grond te laten vallen. Enkel de vierkante Jägermeister fles, die we nog steeds gebruiken, overleefde het experiment.” De glazen fles is nog steeds populair: Mast-Jägermeister vult in zijn drie bottelarijen ongeveer 120.000 flessen per uur in 13 verschillende maten.

Jägermeister and O-I develop limited edition retro bottle

The Hubertus deer head, symbolising the herbal liqueur brand Jägermeister, is as internationally renowned as the beverage itself. So it’s no surprise that the iconic symbol features strongly on the brand’s new retro bottle. Produced by O-I – the world’s leading glass packaging manufacturers – the limited edition bottle has been launched in the retail trade across Germany, Austria, Switzerland, Hungary, Slovenia, Croatia, Estonia, Australia, the Netherlands and Bosnia-Herzegovina. 

Once a traditional brand with a slightly old-fashioned image, Jägermeister herbal liqueur is today enjoyed worldwide at parties, in bars or at home, by a wide range of consumers, from students to rock stars. The brand’s new retro limited-edition package highlights this evolution by combining tradition with modernity. In addition to the deer head embossed on the back of the bottle and the lettering on its side, a historic label communicates the history – spanning over 75 years – behind this iconic product. The distinctive bottle design is also characterised by its vintage look and textured surface, its robust square-edged shape and its hallmark green colour, which was specially developed for Jägermeister. 

For the spirit producer from Wolfenbüttel, Germany, the most challenging aspect of developing the retro bottle was its unique design. “We wanted to keep the same appearance as the previous bottle. We increased its weight in order to convey the brand value. At the same time, the bottle’s special features were to remain identical,” explains Bettina Riemenschneider-Schilling, technical assistant at Master-Jägermeister SE. The result is a simple, timeless design that reflects both the brand’s traditional and modern values. 

Standing the test of time: Jägermeiser in glass 
Jägermeister developed the special edition bottle in close cooperation with its long-standing production and design partner, O-I. “Working hand-in-hand, we were able to find and implement solutions for this challenging project within the given time-frame,” says Eric Heinemann, sales manager for spirits at O-I Germany. “Mast-Jägermeister and O-I can look back on more than two decades of a successful partnership. Against this background, the development of this iconic bottle has been a matter of great importance to us. Through our collaboration, an interesting project has turned into a great product. The vintage look in particular leaves a very strong visual impression.” 

 

Tags (taxonomy): 

Reacties

Reactie toevoegen