KIDV stimuleert jong talent met Packaging Innovations Challenge

Het Kennisinstituut Duurzaam Verpakken (KIDV) is de sponsor van de Packaging Innovations Challenge 2014-2015. Deze innovatie-estafette voor jong talent wordt sinds 2013 georganiseerd door easyFairs, de Vereniging van Nederlandse Verpakkingskundigen (VNV) en toonaangevende opleidingen tijdens het jaarlijkse verpakkingsevent ‘Packaging Innovations’. Nieuw in de opzet is dat de Packaging Innovations Challenge een vast onderdeel vormt van het onderwijsprogramma van deze opleidingen. Op 27 november geeft het KIDV daar de aftrap voor de opdracht aan vierdejaars studenten van de HAS Hogeschool en derdejaars studenten van de Haagse Hoge School.

 

De opdracht zal in het teken staan van verduurzaming van de verpakkingsketen. Begin februari 2015 presenteren studenten hun resultaten, waarbij de beste inzendingen meedingen naar de hoofdprijs: een bezoek aan de Packaging Innovations 2015 in Birmingham. De beste resultaten worden gepresenteerd tijdens de Empack ’s-Hertogenbosch 2015. Daar zal het KIDV aangeven hoe het de uitkomsten van de Packaging Innovations Challenge verder meeneemt in zijn eigen onderzoeks- en kennisactiviteiten.

 

Het KIDV onderstreept belang kennisontwikkeling

Het KIDV verbindt zich als sponsor aan de Packaging Innovations Challenge 2014-2015, omdat het jong talent wil stimuleren tot kennisontwikkeling op het gebied van duurzaam verpakken. En om de ontwikkelde kennis te benutten om de verpakkingsketen te stimuleren tot verdere stappen in de ontwikkeling naar een circulaire economie voor verpakkingen. De kick-off vindt plaats tijdens Packaging Innovations op 27 november. Daar presenteert het KIDV zijn vier toekomstscenario’s ‘Duurzaam verpakken 2040’ aan de studenten als uitgangspunt van de opdracht voor de Packaging Innovations Challenge. Om de opdracht aan te scherpen, doen studenten tijdens deze kick-off inspiratie op, leggen zij contacten en vergaren zij kennis in sessies met het KIDV, bedrijven en verpakkingskundigen van de VNV.

 

Packaging Innovation Challenge vast programmaonderdeel HAS Hogeschool en de Haagse Hogeschool

Sinds dit jaar is de Packaging Innovations Challenge een vast onderdeel van het onderwijsprogramma van de HAS Hogeschool en de Haagse Hogeschool. Studenten van de HAS moeten een Visie 2025 op food en food packaging ontwikkelen, waarbij verpakkingen in relatie staan tot trends in product, marketing en distributie. Bij de Haagse Hogeschool gaat het om een concrete designopdracht. De opdracht voor de Packaging Innovations Challenge zal de studenten prikkelen om vooral te kijken naar materiaalgebruik en de toepassing van nieuwe materialen en de rol van verpakkingen in de circulaire economie. Begin februari 2015 presenteren de studenten hun resultaten. Daar krijgen ze niet alleen een cijfer en studiepunten voor; de beste inzendingen dingen ook mee naar de hoofdprijs.

KIDV-Verdiepingsbijeenkomst: ‘E-commerce vraagt om omdenken in verpakkingen’

Naast de aftrap voor de Packaging Innovations Challenge houdt het KIDV op 27 november a.s. van 16.00 – 18.00 ook haar vierde Verdiepingsbijeenkomst op de Packaging Innovations 2014. Het thema van deze bijeenkomst is ‘E-commerce vraagt om omdenken in verpakkingen’. Meer informatie over het programma van deze Verdiepingsbijeenkomst en de wijze van aanmelding bij het KIDV vindt u op http://www.kidv.nl/agendas/3396/kidv-agenda.html.

Packaging Innovations

Packaging Innovations staat bekend om haar exclusieve karakter, catering en sfeer waar een selecte groep genodigden samenkomt. Gratis toegang is slechts voorbehouden aan professionals die passen binnen de bezoekersdoelgroep. Het originele concept is recent bekroond met de hoogste onderscheiding in de Live communicatie branche: de Gouden Giraffe. Kaarten en meer informatie zijn te verkrijgen via de website www.easyFairs.nl/Pi-NL

Tags (taxonomy): 

Reacties

Reactie toevoegen