KBA bouwt democentrum voor verpakkingsdruk

Zo’n zeventig procent van inkomsten aan nieuw verkochte appratuur komt bij KBA inmiddels uit verpakkingsdruk. Die ontwikkeling vertaalt de Duitse persenbouwer in een nieuw democentrum voor deze tak van sport.

Het 2.100 m2 grote centrum bij het hoofdkantoor in Würzburg kost zes miljoen euro en er komt voor nog eens tien miljoen aan persen en overige apparatuur te staan. Het moet eind dit jaar klaar zijn en vanaf januari volgend jaar operationeel zijn en er komen een RotaJET digitaal printsysteem (voor regulier en industrieel drukken), een rotatieve flexopers (voor flexibele verpakkingen) en een nieuw ontwikkelde vellen flexopers voor het bedrukken van golfkarton te staan.

www.kba.com

Foto: KBA-CEO Claus Bolza-Schünemann (r) en Christoph Müller, CEO van KBA-Digital & Web en KBA-Flexotecnica, leggen de eerste steen voor het nieuwe democentrum.

Reacties

Reactie toevoegen