HAK 1-2 open deksel wint retailprijs

Groentefabrikant HAK heeft twee Wheels of Retail ontvangen voor het 1-2 open deksel.

Naast een prijs  in de conservencategorie won HAK met het 1-2 open deksel ook de speciale overall Wheel of Retail voor de meest innovatieve productintroductie in het supermarktkanaal in het afgelopen jaar.
Volgens de jury heeft HAK met het gemaksdeksel een technisch hoogstandje weten te realiseren en zet het hiermee een nieuwe standaard in de markt. De awards worden uitgereikt door het vakblad Distrifood. 

Nederlandse innovatie
Het nieuwe deksel is een Nederlandse innovatie van designbureau Plato product consultants. Vervolgens werkte de fabrikant met verpakkingsproducent Crown uit Engeland aan de toegepaste technologie om het deksel geschikt te maken voor de verwerking in de HAK-fabrieken. HAK is naar eigen zeggen de eerste groentefabrikant die deze innovatieve technologie toepast. Met deze innovatie wil HAK het klanten makkelijker maken hun portie dagelijkse groenten te eten. Het 1-2 open deksel is volgens  HAK het eerste deksel voor conserven dat zonder veel kracht door iedereen te openen is.

De vakjury complimenteerde HAK met deze vondst: 'Innovatie is het zien van zaken die een normale consument al lang niet meer ziet. Innovatie betekent ook het oplossen van irritaties en durf in de uitvoering.'
Tijdens een feestelijke bijeenkomst in het Louwman Museum in Den Haag kreeg manager Marketing en Innovatie bij HAK, Erik Pijnenburg de prijs overhandigd. ‘We zijn zeer verheugd met alle waardering die we krijgen voor deze innovatie. Momenteel zit het 1-2 open deksel op appel en compote. En dit enthousiasme nodigt alleen maar uit om het deksel zo snel mogelijk op al onze groente uit te rollen.’

Wheels of Retail
De Wheels of Retails worden uitgereikt na een uitgebreid jurytraject. Daarbij zijn onderzoeksbureaus Nielsen en Gfk nauw betrokken op basis van feiten: opname, doorstroming en consumentenvraag. Daarna bepaalt een jury van inkopers bij supermarkten de definitieve winnaars.

www.hak.nl

HAK 1-2 open lid wins retailaward

The innovative easy opening lid on the glass jar of the Dutch producer of vegetables HAK has won the Wheel of Retail award for the 1-2 open lid. This easy opening lid is a Dutch innovation of designagency Plato product consultants. After that Crown developed the application to make te lid suitable for handling in the factories of HAK. HAK won also the overall Wheel of Retail price for the most innovative productintroducion in retail of het last year.

Reacties

Reactie toevoegen