Print- en signbeurs Fespa richt dit jaar een hal in speciaal over het printen op golfkarton. In de Digital Corrugated Experience worden zowel de commerciële als de productievoordelen uit de doeken gedaan.
De Fespa-organisatie ziet de belangstelling voor het printen op golfkarton groeien (volgens marktonderzoeker Smithers Pira van 1,44 miljard dollar nu naar 2,35 miljard in 2020) en antwoordt daarop met de Digital Corrugated Experience in hal 5.2 van Messe Berlin. Die zal iets anders van opzet zijn dan de rest van Fespa, die vooral gewoon beurs is. In de Digital Corrugated Experience bestaat het beursdeel uit korte educatieve presentaties over alle aspecten van printen op golfkarton, zoals substraten, workflowoplossingen, printtechniek, primers, inkten, lakken, vouwen en snijden.
Ook zijn er een groot aantal toepassingen te zien, zoals shelf ready- en transportdozen, promotionele verpakkingen en POS-displays. Bezoekers van Fespa (van 15 tot 18 mei in Berlijn) hebben gratis toegang tot de Digital Corrugated Experience.
www.fespa.com
www.corrugatedexperience.com