Geïntegreerde lepel in ijsjesdeksel

Nestlé Brasil Ice Cream lanceert een reeks monoverpakkingen van 140 ml met een uitneembare ijslepel in IML-deksel, de zogenoemde spoon-in-the-lid. De Braziliaanse consument lepelt daarmee zijn Froneri-ijs waar en wanneer hij maar wil, want hij heeft altijd een lepel bij de hand.

Spuitgieter Plasticos Regina, ijsproducent Froneri en Verstraete IML stonden in voor de ontwikkeling en de productie van het nieuwe IML-deksel. Als joint venture bundelt Froneri de kennis en expertise van Nestlé en R&R Ice Cream. De Froneri-ijsdivisie telt 15.000 medewerkers, is actief in 22 landen en heeft zijn hoofdzetel in het Verenigd Koninkrijk.
Froneri gebruikt een peelable IML-deksel voor zijn on-the-go ijs in Brazilië. Henrique Bechara, packaging development Nestlé Brasil, legt uit waarom: ‘Wij kennen de voordelen van IML al langer omdat we het gebruiken voor andere verpakkingsoplossingen. IMLgeeft een premiumuitstraling en het is technisch mogelijk om een lepel te integreren in een IML-deksel en dat creëert een groot concurrentievoordeel. De consument kan zijn ijsje meteen opeten, hij heeft altijd een lepel bij de hand. Bovendien zouden losse lepels de logistieke distributie van ons ijs nodeloos compliceren.’

IML met spoon-in-the-lid
Froneri wilde een deksel met gemakkelijk afneembare lepel, zodat de consument zijn ijsje kan openen, de lepel van het deksel kan halen en onmiddellijk kan genieten. Bovendien blijft de lepel intact tijdens het vullen, stapelen en vervoeren van de ijsverpakkingen. Extra voordeel: IML-deksels met spoon-in-the-lid elimineren twee stappen uit het reguliere productieproces: het label hoeft achteraf niet meer aangebracht worden, het is geïntegreerd in het deksel. En ook de lepel maakt meteen deel uit van het deksel. Alles vormt één mooi geheel.  Bovendien verhoogt de hoge IML-drukkwaliteit de uitstraling van het product en dat versterkt dan weer het merkimago bij de consument. Een goede zaak voor de verkoopcijfers.’
Het afneembare label biedt ook de mogelijkheid tot een kortingsbon of spaarpunt uit het label te knippen zonder de verpakking stuk te maken. In combinatie met DoubleSided IML kan de brand owner zelfs productinfo of inspirerende recepten kwijt op de achterkant van het IML-label.’
Bruno Dedomenici, industrial director Plasticos Regina: ‘De grootste uitdaging bij dit project was de ideale lepel in het deksel integreren. Verstraete IML stuurde ons daarom enkele testlabels. Aan de hand van wederzijdse feedback werkten we zo samen met alle partijen aan de beste functionaliteit, een optimaal design en pasklare matrijzen. Nestlé is blij met het resultaat: ‘Je maakt de lepel heel gemakkelijk los aan de binnenkant van het deksel en het systeem is veilig en hygiënisch.  Bovendien heeft de lepel de ideale afmetingen, is hij licht en stevig en blijft hij perfect zitten tijdens het vullen, transporteren en stapelen van onze verpakkingen.’

www.verstraete-iml.com

 

Reacties

Reactie toevoegen