EPN-event over huismerken en merkenmanagement

Op 16 november vond de tweede bijeenkomst plaats van het Effective Packaging Network (EPN) waarin twee thema’s centraal stonden in de presentaties en daarnaast nog een tweetal paralelsessies werden gehouden.

Rik Keesen (Brand Tailor bij Mountain) en Annemarie Wanders (verantwoordelijk voor de merken Old Amsterdam en Maasland bij Westland Kaas) stonden stil bij de wereld van merkenmanagement. Marketeers bij zowel A- als huismerken ontdekken steeds meer dat de oude manier onvoldoende efficiënt en effectief zijn. De grondslagen, de trends en de toepassing daarvan in de praktijk werden op deze dag behandeld.

Eigen merk producten

Albert Heijn designmanagers Floor Derksen en Sandra Rooijmans waren verantwoordelijk voor het tweede thema en gingen in op het onderscheidend vermogen van huismerken. Derksen begon over de relaunch van Perla koffie en Rooijmans presenteerde de herlancering van het Delicate chocolade-assortiment.

Bij de afsluiting van de bijeenkomst meldden de initiatiefnemers dat naast het organiseren van platformbijeenkomsten het komend jaar ook veel energie gestoken gaat worden in het opzetten van een online platform/netwerk waarbij informatie, communicatie en verbondenheid wordt gerealiseerd. Aldus EPN.

http://epn-onlife.nl

 

Reacties

Reactie toevoegen

Gerelateerd nieuws