Deze NLPA-jury kiest winnaar in Food Houdbaar

Deze NLPA-jury kiest winnaar in Food Houdbaar

Food Houdbaar is altijd een grote categorie binnen de NL Packaging Awards. Vier experts kijken vanuit verschillende disciplines naar de inzendingen. Een kennismaking.

Ariane van Mancius, Now New Next, juryvoorzitter

Ariane van Mancius heeft al vier edities gejureerd voor de NL Packaging Awards. In 2020, bij de vijfde editie, zal ze één van de deeljury’s voorzitten.

NL Packaging Awards viert dit jaar haar 5-jarig jubileum. Ik vind dit een geweldige prestatie en al 5 jaar op rij jureer ik  graag en met enorm veel plezier.

Ariane heeft deze prijsvraag zien uitgroeien tot een geweldig event en winnen wordt steeds moeilijker. Het is fantastisch om te zien dat ons vakgebied steeds meer aandacht krijgt. Zeker nu dat verpakkingen ook hoog op de duurzaamheidsagenda staan. De verpakkingsindustrie en ontwerpbureaus worden steeds uitgedaagd en ik ben nu al benieuwd hoeveel en wat er ingezonden gaat worden door de BV Nederland.

Ariane van Mancius heeft een lange ervaring in conceptontwikkeling op het gebied van food en verpakkingen. In 2016 was ze zelf winnaar van een NL Packaging Award in de categorie Totaalconcept, met de verpakking van Cavariane, een nieuw product voor de foodservicemarkt.

Door haar jarenlange ervaring als toeleverancier en conceptontwikkelaar voor de luchtvaartindustrie heeft ze een enorm netwerk opgebouwd. Ze ontwikkelde food- en verpakkingsconcepten voor aan boord en kent daardoor gespecialiseerde voedingsmiddelenproducenten én verpakkingsleveranciers.

Met haar bedrijf Now New Next ontwikkelt ze duurzame verpakkingen voor de foodindustrie voor maar liefst 5 kanalen. Retail, Foodservice, Luchtvaart, Agri en Petrol. Elk kanaal heeft zijn eigen insights en door blurring groeien deze kanalen naar elkaar toe en daar ontstaan mooie nieuwe product ideeën.

Joost la Housse, Joost Identities

Toon jouw persoonlijkheid en laat zien wie je bent en wat je te vertellen hebt. Straal naar buiten uit hoe je je van binnen voelt, vertel jouw verhaal en mensen kiezen jou. Dat geldt voor ieder mens, maar ook voor ieder merk, verpakking en iedere identiteit. Dat maakt uniek, dat zorgt voor empathy. Ademen, leven en groeien in alle opzichten! Creativity with Personality!

Na jaren bij de mooiste designbureaus te hebben mogen gewerkt heeft La Housse zijn ervaring en expertise omgezet in een eenmansonderneming Joost Identities. Brand- en packagingdesign voor mooie merken die een persoonlijkheid verdienen en gezien willen worden.

‘Freelance betekent voor mij dat ik vrij ben om mijn creativiteit te gebruiken voor zowel designbureaus als voor directe opdrachtgevers in food en non-food. Met een hoge mate van betrokkenheid hoop ik tailormade onderscheidende concepts en designs af te leveren.’

Mick de Reuver, FroQ brandservices

Mick de Reuver (47) is een energieke, creatieve geest die binnen de packaging design branche, management, design en grafische techniek in de juiste dosis combineert. Met een voorliefde voor vorm, materiaal en grafiek in combinatie met zijn drang naar perfectie (zoals Mercedes ‘Das beste oder nichts’) ontwikkelde hij zich als een echte packaging-autist.

Na ruim 16 jaar bij verschillende packaging designbureaus past De Reuver nu zijn ervaring toe op het Heineken global account bij de packaging-design-executie specialist FroQ én ontwikkeld hij daar de nieuwe business unit Packshot Creators.

Paul Stam, Lassie

Paul Stam (46) is een echte doe-marketeer.

‘Ik heb bij Adidas en Heineken gewerkt en nu alweer bijna acht jaar met heel veel plezier bij Lassie, bekend van de Toverrijst.’

In 2019 heeft Stam met ProudDesign een compleet en rigoureus her-design doorgevoerd op het complete Lassie-assortiment.

‘Op basis van een herpositionering van het merk en vanuit het her-design hebben we nieuwe brand assets en een nieuwe communicatiestijl ontworpen. Je kunt dus wel zeggen dat verpakkingsdesign een leidende rol heeft.’

Stam houdt zich in zijn vrije tijd vooral bezig met tennis, koken en lezen.

 

Artikel delen