De juiste verzendverpakking voor de consument

De juiste verzendverpakking voor de consument

In de rechtstreeks-naar-de-consument markt is merkreputatie essentieel. Online merk eigenaren zijn verantwoordelijk voor 100% van de winkelervaring. Van het werven van nieuwe klanten tot het afhandelen of beheren van retourzendingen, elke stap is een kans om uw klanten tevreden of teleur te stellen. Sealed Air heeft daarom onderzoek gedaan naar consumentenervaringen met e-commerce.

Dit is een artikel van Sealed Air.

74% van de internetgebruikers in de EU koopt online in 2021 (bron Eurostat). De spectaculaire ontwikkeling van e-commerce wordt alleen maar groter, en hoe je je daarop voorbereidt is belangrijk.



Verpakkingsafmetingen

Een recent onderzoek van Sealed Air over consumentenervaringen met e-commerce bracht aan het licht dat kartonnen dozen de meest gebruikte soort verpakking zijn (62%), tegenover 37% voor omslagen of verzendzakken. Hoewel consumenten ze vaker ontvangen, vormen dozen een groter risico voor een merk als ze verkeerd worden gebruikt.

Het onderzoek van Sealed Air heeft uitgewezen dat kartonnen dozen meestal worden verzonden zonder de lege ruimte op te vullen of zonder blokkerings- en versterkingsmateriaal, waardoor consumenten in verwarring en zelfs gefrustreerd raken. Consumenten vinden dat producten, zoals kleding en andere zachte goederen, in verzendzakken of -zakken moeten worden geleverd in plaats van in verspillende kartonnen dozen. Zorg daarom voor de juiste verpakkingsafmetingen.

Voor kleinere tot middelgrote producten is de beste oplossing vaak om de doos helemaal te elimineren. Verzendverpakkingen zijn gemakkelijk te bewaren en zijn verkrijgbaar in verschillende afmetingen, zodat u het pakket kunt optimaliseren.



Unieke unboxing evaring

Uit gegevens van Sealed Air blijkt dat 49% van de online shoppers tussen 18 en 29 jaar zegt dat een merk- of geschenkverpakking hen enthousiast maakt over het ontvangen en openen van een pakket. Bedrukte mailers dragen bij tot merkherkenning en creëren een positieve uitpakervaring voor de consument. Maar tegelijkertijd zijn consumenten bezorgd over pakketdiefstal. Deelnemers aan het Sealed Air onderzoek erkennen dat hoe duurder een product is, hoe meer ze de voorkeur geven aan een eenvoudige verpakking aan de buitenkant en een meer uitgebreide verpakking aan de binnenkant. Het onderzoek toont aan dat één op de vijf consumenten bereid is een meerprijs te betalen voor sterk gepersonaliseerde bedrukkingen.

Beschadigde verpakkingen zijn nooit merkvriendelijk

Veel breekbare, zware en ongewoon gevormde artikelen worden bezorgd via een leveringsketen die daar niet voor ontworpen is- en in verpakkingsoplossingen die niet ontworpen zijn om ze te beschermen.


Het resultaat: schade. Het beperken van die schade is niet alleen een kwestie van klantervaring, het is ook een kwestie van duurzaamheid. Een beschadigd artikel moet weer op een vrachtwagen of in een vliegtuig terug naar de plaats van herkomst, waar het wordt herbouwd, gerepareerd, opnieuw bevoorraad en soms gewoon op de stortplaats belandt. Zorg daarom voor de juiste verpakking om schade te beperken.

Voor meer informatie, download de leidraad van Sealed Air: ‘3 stappen om uw packaging fulfilment activiteiten te beheren.’

Artikel delen