BNO-verpakkingswedstrijd: case van Philips en Koopeenkoe.nl

Philips en koopeenkoe.nl verbinden zich met een case aan de BNO Packaging Talent Award 2015. De case van Philips richt zich op hergebruik en Koopeenkoe.nl, een bedrijf dat eerlijk vlees aanbiedt, heeft twee cases die inspelen op communicatie via de verpakking.

Stoomgenerator
De opdrachten van Philips betreffen een verpakking voor een stoomgenerator en een opbergdoos voor een stoomstrijkijzer. Er wordt gezocht naar een ‘second life’ oplossing voor de verpakking. Dit houdt in dat de verpakking na de functie als bescherming en informatiedrager niet weggegooid hoeft te worden, maar een nieuw leven krijgt. 

Crowdbutching
De food-case van koopeenkoe.nl betreft een crowdbutching initiatief (samen een koe kopen). In de case vraagt het bedrijf haar visie en de productinformatie op een heldere manier via de verpakking te communiceren.

Studenten en ontwerpers
Studenten en jonge ontwerpers uit de creatieve sector worden uitgedaagd om voor één van deze twee bedrijven een vernieuwend verpakkingsconcept te ontwikkelen.
De winnende ontwerpen worden beloond met een onderscheiding en een geldbedrag. De hoofdprijs is € 1.500,-. De prijsuitreiking vindt plaats tijdens de Dutch Design Week 2015.

Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden op packagingtalent@bno.nl

www.bno.nl/packagingtalent

 

 

 

Tags (taxonomy): 

Reacties

Reactie toevoegen